Slovenský rozhlas s personálními změnami

16. 12. 2003 15:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vedení veřejnoprávního Slovenského rozhlasu se rozhodlo pro několik zásadních personálních změn, které vyvolaly nemalou odezvu v řadách posluchačů. Před několika dny bylo výpovědí zaskočeno pět redaktorů hlavního zpravodajského pořadu Radiožurnál. Z postu šéfredaktora prvního okruhu Rádia Slovensko byl později odvolán Karol Farkašovský, který se dostal do křížku se zmíněnými redaktory.
Personální změny vyvolávají několik otazníků. Vedení rozhlasu své kroky odůvodnilo racionalizačními opatřeními a změnami chce prý rovněž dosáhnout zvýšení sledovanosti.
Propuštění redaktoři však naznačovali, že museli odejít kvůli kritice Farkašovského koncepce, která měla zabránit poklesu sledovanosti zpravodajských a publicistických pořadů. Podle některých názorů je navíc divné, že výpověď dostali i redaktoři, kteří se těšili velké oblibě u posluchačů.
Vedení rozhlasu se nakonec odhodlalo i pro výměnu Farkašovského, jehož v křesle šéfredaktora nahradí bývalý zahraniční zpravodaj v Německu Ján Šmihula. Farkašovského, který byl údajně pověřen jinými úkoly pro rozhlas, odvolání rovněž zaskočilo. Za svou koncepcí prý nadále stojí a jeho představy dosud údajně nekritizovalo ani vedení rozhlasu.
ČTK se s ústředním ředitelem Slovenského rozhlasu Jaroslavem Rezníkem dnes nepodařilo spojit. Úsek marketingu a komunikace poskytl ČTK prohlášení k výměně Farkašovského, podle něhož vedení rozhlasu personálními změnami sleduje zvýšení sledovanosti Radiožurnálu a zkvalitnění dalších zpravodajských a publicistických pořadů. K personálním změnám prozatím nezaujala stanovisko ani Rozhlasová rada.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.