Slovenská vláda vyrovná větší část dluhů veřejnoprávní televize

18. 12. 2003 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dluhy veřejnoprávní Slovenské televize (STV) mohou klesnout až o 400 milionů slovenských korun zhruba na 190 milionů Sk. Vláda Mikuláše Dzurindy se rozhodla většinu dluhů STV uhradit ze státních finančních aktiv. Kabinet ale současně konstatoval, že se zbytkem závazků se už STV musí vypořádat sama.
„To, zda to bude skutečně až 400 milionů, ukáže až další analýza, která by měla prokázat objektivnost oddlužování,“ řekl ministr financí Ivan Mikloš po jednání vlády.
Vláda vyčlení peníze na závazky STV z let 1999 až 2003 ještě z letošního rozpočtu, STV je ale dostane až začátkem února. V dalších letech by už ale televize neměla tvořit nové dluhy a žádat o kompenzace ze státního rozpočtu, dodal Mikloš.
STV dluží hlavně v platbách za přenos společnosti Slovenské telekomunikácie, dále ochranným svazům, Evropské asociaci televizních vysílatelů, sportovním svazům nebo agenturám.
Televize, která musela hradit milionové ztráty už v předchozích letech, letos realizuje radikální úspory. Nový ředitel Richard Rybníček nechal propustit více než polovinu z 2000 zaměstnanců. Hospodaření STV se po dlouhé době podařilo dostat do černých čísel. V letošním roce televize počítá se ziskem 85 milionů korun v porovnání s loňskou ztrátou 410,57 milionu Sk.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.