SBS odchází z Polska

11. 12. 2003 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Polská ITI Group, známá televizními programy TVN, TVN24 a dalšími mediálními aktivitami, vydala dlouhodobé dluhopisy v hodnotě 235 milionů eur, aby získala prostředky na vyplacení svého investičního partnera SBS Broadcasting, jak jí to ukládala smlouva. Protože ITI Holding je kotován na amsterodamské burze, jeho majitelé se již vloni pokusili získat hotovost na varšavské burze emisí nových akcií, ale pro nezájem trhu museli emisi vzdát a zvolili dražší variantu dluhopisů. Minulý týden zaplatila ITI Group SBS Broadcasting 131,5 milionu eur za zbývajících 30,4 procenta podílu ve firmě. SBS vstoupila do ITI Group v červenci 2000, když za 175 milionů USD získala 33procentní vlastnický podíl. SBS tehdy zaplatila 92 milionů USD v hotovosti, 40 milionů USD vlastními akciemi a 37 milionů tvořily dluhopisy ITI, které měla původně v držení Lauderova CME. Jak známo, CME se z ITI Group v roce 1998 stáhla, když zjistila, že její investice do TVN byly ztrátové. Také SBS nyní z partnerství s ITI Group odchází. Její šéf Harry Evans Sloan uvedl: „Firma dává přednost takovým investicím, které může plně kontrolovat.“ V Polsku totiž stále platí omezení, podle něhož zahraniční investor smí v médiích vlastnit jen menšinový podíl do 33 procent. ITI Group a její vlastníci Jan Wejchert, Marius Walter a Bruno Valsangiacomo vsadili na expanzi. Firma, která vznikla z malého reklamního studia 80. let, dnes vysílá druhý nejsledovanější komerční program TVN, zpravodajský kanál TVN24 , placený digitální kanál TVN7, kontroluje filmový multiplex Multikino, produkční firmu ITI Film Studio, provozuje internetový portál onet.tv a je podílníkem joint venture Endemol Neovision. Zvláště placený zpravodajský kanál TVN24 se ukázal být dobrou investicí. Za expanzi však platí ITI zadlužením, které se jí podařilo vydáním dluhopisů odsunout do prosince 2007.

Ekonom, 11.12.2003, autor: (MIŠ)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.