Řetězce čekají až stoprocentní nárůst tržeb o adventních nedělích
Maloobchodní řetězce předpokládají během nadcházejících adventních nedělí až stoprocentní nárůst tržeb proti běžným víkendům a zároveň vyšší prodej než loni. Očekávají, že stejně jako v předchozích letech budou předvánoční nákupy kulminovat ve stříbrné neděli. Na Mikuláše by se tradičně měly prodávat hlavně čokoládové figurky a exotické ovoce. Vyplývá to z průzkumu ČTK.
“O víkendech před vánočními svátky může v některých prodejnách dojít až ke stoprocentnímu nárůstu tržeb” uvedla Lucia Cavinová z tiskového oddělení společnosti Ahold Czech Republic, která provozuje v ČR hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert. Obchodníci předpokládají výrazné meziroční zvýšení obratu. “Tržby budou vyšší než loni,” řekl jednatel sítě řetězců Globus Petr Vyhnálek s tím, že se ve zvýšení odbytu může odrazit snaha lidí předzásobit se zbožím, které po Novém roce podraží, a také levnější dárkový sortiment, například elektronika.
Statistiky předvánočního prodeje společnosti Tesco Stores ČR ukazují, že v minulých dvou letech nákupní horečka vrcholila o stříbrné neděli. Zatímco tržby bronzových nedělí vzrostly oproti železným – prvním v Adventu – o méně než sedm procent, prodej stříbrných nedělí vylétl ve srovnání s bronzovými v roce 2001 o 59,25 procenta a loni o 43,2 procenta. Stupňující se trend potom pokračoval i o zlatých nedělích, kdy se však mezitýdenní nárůst tržeb snížil v průměru na třicet procent.
Jednotlivé adventní neděle nemají podle maloobchodníků speciální marketingovou podporu. “Marketingová komunikace je konzistentní po celé vánoční období,” uvedl tiskový mluvčí řetězce Delvita Petr Uchytil. “Předvánoční adventní neděle tématicky nerozlišujeme,” potvrdila Cavinová. Podle většiny řetězců se marketingové aktivity v období od poloviny listopadu do poloviny prosince zaměřují spíše na trvanlivý sortiment a teprve po tomto datu se předvánoční akce orientují hlavně na čerstvé zboží.
Mikulášská nabídka není v hypermarketech a supermarketech v rámci celé předvánoční kampaně výrazně zvýrazněna. Na pultech dominuje tradiční zboží – exotické ovoce, čokoládové figurky, kolekce a adventní kalendáře a další cukrovinky. Letos se v supermarketech objeví i některé zvláštnosti, například soutěž pro děti o nejlepší kostýmy Mikuláše, anděla a čerta.
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
