Ramadán terčem globálních společností
TITULEK13: Ramadán terčem globálních společností
Rok co rok se tržby prodejců o Vánocích zvyšují. Na to, že se křesťanský svátek využívá ke komerčním účelům, si již společnost zřejmě zvykla. I muslimský svátek Ramadán, připadající letos na období od 26. října do 25 listopadu, který bývá zakončen slavností Eid ul-Filtr, se stále častěji stává komerční záležitostí a důvodem k nabídce nových produktů. Zvýšeného mediálního zájmu se dostalo společnosti Hallmark, když uvedla sérii pohlednic s blahopřáním s motivy Eid ul-Filtr.
Společnost IKEA v Kanadě zase přišla např. s nabídkou speciálních podnosů určených k servírování sladkostí při oslavách muslimských svátků.
Vrchní představitelé amerických muslimů přijímají tyto obchodní aktivity společností vesměs pozitivně. Hasan Mansori z CAIR, což je nezisková organizace na prohlubování americko-islámských vztahů, soudí: “Je to velká příležitost k tomu, aby se lidé dozvěděli více informací o muslimech žijících v USA a o významu samotného Ramadánu.” CAIR mimo jiné připravuje reklamní kampaň pod názvem Islam in America. Kampaň zaměří na muslimské komunity žijící v USA prostřednictvím regionálních deníků, ve kterých se pokusí vysvětlit význam islámu a zároveň zmírnit antiislamské postoje ve společnosti.