Vánoce se sice blíží, záplava dárků pod německými vánočními stromky bude ale asi menší než loni. Podle průzkumu, který cituje agentura DPA, totiž Němci letos utratí za dárky téměř o třetinu méně než minulý rok. Zatímco loni nakoupil průměrný Němec dárky za 508 eur, tedy asi 15.240 korun, letos za potěšení pro své blízké vydal 349 eur, tedy 10.470 korun. Tento trend ale prý nastal ve vícero evropských zemích.
Nejčastěji se Němci budou o Štědrém dnu radovat z knih, CD a DVD disků, parfémů a oblečení. Výsledky průzkumu zveřejnila německá banka Deutsche Postbank.
Letos ale za dárky vydají méně peněz nejenom Němci. Podle průzkumu Evropané vydají za vánoční dárky v průměru o 12 procent méně než loni. Průměrný Evropan nakoupí pod stromeček věci za 394 eur, tedy asi 11.820 korun.
Nejvíce letos rozhazují Irové, kteří neváhají vydat za potěšení pro své příbuzné a přátele 604 eur, tedy zhruba 18.120 korun. Na svých blízkých nešetří ani Italové, kteří v průměru utratí za dárky 490 eur, tedy 14.700 korun.
Naopak spořivým Belgičanům stačí na vánoční nákupy v průměru 268 eur, tedy 8040 korun, jak zjistila společnost Deloitte & Touche, která zkoumala výdaje 15.398 lidí v šesti evropských státech.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?