Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Průzkum: Němci i další Evropané letos na vánočních dárcích šetří

Redakce MAM19. 12. 2003

Vánoce se sice blíží, záplava dárků pod německými vánočními stromky bude ale asi menší než loni. Podle průzkumu, který cituje agentura DPA, totiž Němci letos utratí za dárky téměř o třetinu méně než minulý rok. Zatímco loni nakoupil průměrný Němec dárky za 508 eur, tedy asi 15.240 korun, letos za potěšení pro své blízké vydal 349 eur, tedy 10.470 korun. Tento trend ale prý nastal ve vícero evropských zemích.
Nejčastěji se Němci budou o Štědrém dnu radovat z knih, CD a DVD disků, parfémů a oblečení. Výsledky průzkumu zveřejnila německá banka Deutsche Postbank.
Letos ale za dárky vydají méně peněz nejenom Němci. Podle průzkumu Evropané vydají za vánoční dárky v průměru o 12 procent méně než loni. Průměrný Evropan nakoupí pod stromeček věci za 394 eur, tedy asi 11.820 korun.
Nejvíce letos rozhazují Irové, kteří neváhají vydat za potěšení pro své příbuzné a přátele 604 eur, tedy zhruba 18.120 korun. Na svých blízkých nešetří ani Italové, kteří v průměru utratí za dárky 490 eur, tedy 14.700 korun.
Naopak spořivým Belgičanům stačí na vánoční nákupy v průměru 268 eur, tedy 8040 korun, jak zjistila společnost Deloitte & Touche, která zkoumala výdaje 15.398 lidí v šesti evropských státech.

×

Dostál nepodpoří Literární noviny

Starší článek

Pořad Rádia Proglas zvítězil v letošním ročníku Dominiády

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více