Poplatek se nezvýší, ale…

11. 12. 2003 10:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzští provozovatelé kabelových a satelitních služeb jsou pobouřeni novým zákonem, který jim ukládá povinnost hlásit své abonenty licenčnímu orgánu. Ten bude ve spojení s úřadem, jenž vybírá „audiovizuální poplatek“ k financování vysílání veřejné služby. Hlášení adres, kdo si televizor koupil, se obcházelo tím, že lidé udávali adresy starších příbuzných či známých, kteří jsou od placení poplatku osvobozeni. Zákonodárci chtějí vyřešit finanční problémy veřejnoprávního vysílání, aniž by zvyšovali dosavadní poplatek 116,3 eura ročně (asi 300 Kč měsíčně). Slibují si nárůst příjmů o 8 procent. Nové nařízení se bude týkat asi šesti milionů domácností, které si předplácejí kabel nebo satelit, z nichž údajně asi půl milionu neplatí povinnou audiovizuální daň. Rozpočet na rok 2004 pro veškeré vysílání veřejné služby, včetně vysílání pro zahraničí a provozu národního archivu, bude činí 2,5 miliardy eur, tj. našich 80 miliard korun.

Ekonom, 11.12.2003, autor: (MIŠ)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.