Pilip neuspěl se žalobou proti televizi Nova

18. 12. 2003 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Bývalý ministr a někdejší lídr Unie svobody-DEU Ivan Pilip neuspěl se žalobou proti televizi Nova. Politik se cítil poškozen tím, jak televize vysvětlila jeho loňskou neúčast v pořadu Kotel. Obě jeho žaloby ale soud zamítl, informoval internetový server www.ceskamedia.cz.
„Pouze se potvrdila stará zkušenost, že takové věci skoro nemají cenu,“ řekl Pilip. Dodal, že se obrátil na soud, protože se chtěl bránit postupu Novy, který byl podle něj nekorektní. Není si ale jist, zda bude v soudní při pokračovat. „Nevím, zda má ještě cenu tím ztrácet čas,“ uvedl.
„Vždy jsme byli přesvědčeni, že naše kritika vůči panu Pilipovi, která se objevila v pořadu Kotel 3. října loňského roku, byla zcela oprávněná,“ komentoval výsledek soudu tiskový mluvčí televize Nova Dan Plovajko. Šlo podle něj o přiměřenou reakci na Pilipovo neodůvodněné zrušení účasti v Kotli pouze několik dní předem.
Nova loni pro první říjnový Kotel avizovala jako hosta tehdejšího úřadujícího předsedu unionistů Pilipa, nakonec ho ale zastoupil vicepremiér Petr Mareš, tehdy místopředseda a nyní předseda nejmenší vládní strany. Moderátorka Michaela Jílková a následně i titulek na obrazovce Pilipovu nepřítomnost interpretovaly tak, že utekl před zodpovědností a před občany.
„Trvám na tom, co jsem řekla. Je to nefér nejen kvůli mně, ale zejména a hlavně to cítím jako nefér vůči občanům. Pilip byl v té době osobou veřejného zájmu a voliči mají právo se s ním setkat, a měl by tedy dodržovat své sliby,“ řekla deníku Blesk Jílková.
V první žalobě se Pilip domáhal uveřejnění odpovědi na kritiku moderátorky. Soud ji však pro formální důvody zamítl. V druhé žalobě Pilip požadoval odškodné ve výši 300.000 korun a omluvu, avšak i zde soud jeho nároky zamítnul. „Jde o pořad, který je určen voličům, způsob kritiky byl přiměřený jeho charakteru,“ zdůvodnila rozsudek soudkyně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.