Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Marketingová agentura bude patřit pod Palase

Redakce MAM17. 12. 2003

Marketingová agentura, jež má od příštího roku propagovat za státní dotace české potraviny, bude součástí Státního zemědělského intervenčního fondu. Potravinářská komora ovšem upozorňuje, že toto rozhodnutí ministra Jaroslava Palase je v rozporu s původním usnesením vlády.
Kabinet totiž před půl rokem schválil založení Marketingové agentury jako obecně prospěšné společnosti.
Nyní však Palas prohlásil, že agentura bude jednou ze sekcí intervenčního fondu, jehož je zároveň předsedou prezídia. Pokud by agentura působila jako obecně prospěšná společnost, byla by na svém zřizovateli – jímž je ministerstvo – méně závislá.
V pozadí sporů o charakter agentury je snaha získat v ní větší vliv–jednak ze strany podnikatelů z Potravinářské komory, jednak ze strany státních úředníků.
“Vydáme prohlášení, v němž nesouhlasíme se zařazením agentury pod fond,” prohlásil bez bližších podrobností prezident komory Jaroslav Camplík.
Palas se ovšem domnívá, že postupuje správně.
“Můj postup není v rozporu s usnesením vlády. Rozhodla o zřízení agentury, ne o její podobě,” tvrdí ministr. “Pokud stát tuto instituci dotuje, tak v ní samozřejmě musí mít vliv. Zvolili jsem cestu, jíž se vydalo třeba Rakousko,” dodává.
Agentura získá příští rok od státu dvě stě miliónů korun. Za to má propagovat české potraviny, a to jak na tuzemském trhu, tak v zahraničí. O její zřízení dlouho usilovala hlavně Potravinářská komora. Vítají ji i zemědělci.
“Po vstupu do Evropské unie vzroste konkurence i pro české potraviny, a my vítáme každou možnost lepšího odbytu pro naši produkci,” říká předseda Zemědělského svazu Miroslav Jirovský. “V zahraničí je běžné, že tyto agentury nejprve vznikají od dohledem státu, a pak se mohou privatizovat,” upozorňuje.
Palas připouští, že k privatizaci může časem dojít. V první fázi, od ledna příštího roku, v ní ovšem budou pracovat úředníci fondu.
“Půjde o zhruba 15 až 17 lidí, vypisujeme výběrové řízení na jejího šéfa,” konstatovala mluvčí fondu Jitka Sluková.

Hospodářské noviny, 17.12.2003, autor: Martin Mařík

×

Společnosti, které se zabývají reklamou na mobilech, založily asociaci

Starší článek

Zisk Bouygues díky telekomunikační a televizní divizi rostl

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více