Málo vzdělání v PR
TITULEK50: Málo vzdělání v PR
Studie realizovaná asociací The Institute of Public Relations (IPR, největší PR asociace v Evropě) ve spolupráci s ministerstvem obchodu a průmyslu potvrdila, že role PR se za posledních deset let podstatně změnila. Kromě toho, že se PR užívá primárně jako způsob, jak ovlivňovat a zabezpečit mediální pokrytí, organizace využívají PR v komunikaci se svými akcionáři a spotřebiteli v důsledku toho, že společnost vyžaduje větší transparentnost.
MEZITITULEK: Hlavní zjištění
Studie je založena na datech, která byla vygenerována z kombinace kvalitativních a kvantitativních šetření pomocí poštovních a on-line dotazníků a doplněna o zjištění z focus groups a hloubkových rozhovorů. Respons dosáhl 812 dotazníků (51,9 % in-house, 44,4 % externí konzultanti).
Studie obsahuje široký přehled současného stavu PR na britském trhu a definuje řadu principů “dobré praxe”. V následující části zprávy přinášíme několik nejdůležitějších zjištění:
1. Respondenti se viditelně shodují v cílech a účelech PR a je zde i jasný stupeň spokojenosti s mírou dosažení těchto cílů. PR se musí stále více vnímat v kontextu dlouhodobého strategického managementu a angažovat se v současných trendech, jako je korporátní sociální zodpovědnost.
2. Zejména in-house PR pracovníci projevují nesouhlas s tím, že výzkum spotřebitelů je důležitý a efektivní. Je tedy zřejmé, že se musí zdokonalit aplikace výzkumných technik, a to v rámci celého PR.
3. Odpovědi respondentů ukázaly různorodost v přístupech k tvorbě komunikační strategie a míry, do jaké podporuje celou byznys strategii.
4. Organizace využívají outsourcing v široké škále od PR aktivit po konzultantství. Nicméně celý pověřovací proces je ve výzkumu identifikován jako hlavní problém, a to zejména kvůli chabé kvalitě briefů, jak uvádějí agentury.
5. Studie znovu zdůraznila potřebu, aby odborníci z PR byli schopni působení v široké řadě specializací. Porozumění byznys strategii, plánování a řízení rozpočtu bylo překvapivě shledáno jako nejméně důležité. Lépe na tom byly další komunikační a personální dovednosti.
6. Jen méně než 50 % agentur a in-house oddělení má metodické tréninky a rozvíjecí programy pro PR pracovníky. To poukazuje na opravdovou potřebu vzdělání v tomto oboru.