Lesy ČR vypíší milionové zakázky na PR a nákup reklamy
Státní podnik Lesy České republiky hodlá do konce února vyhlásit výběrové řízení na novou reklamní agenturu, která by jej zastupovala vůči médiím a veřejnosti. Následně chce podnik vypsat i výběrové řízení na firmu, která bude podniku nakupovat reklamní prostor v médiích. Ročně by se obě firmy mohly podělit o částku mezi deseti až 15 miliony korun. Informoval o tom mluvčí státních lesů Jan Řezáč.
Výběr nových PR agentur je výsledkem revize všech obchodních smluv státního podniku po příchodu nového vedení letos v září.
Jméno nové komunikační agentury by mělo být známo do poloviny příštího roku. “Jejím úkolem bude, mimo jiné, vypracování komunikačního projektu státního podniku,” uvedl mluvčí. Již dnes je však podle něj jasné, že televizní spoty podnik v roce 2004 nakupovat nebude. Během druhého pololetí chtějí lesy vybrat agenturu nakupující reklamu v médiích.
Největší díl peněz státních lesů na reklamu dosud čerpala agentura Creative Direction, která nakupovala hlavně celoplošnou reklamu a pro lesy pracovala od roku 1997. “Creativ dostala výpověď ze smlouvy a skončí k poslednímu květnu příštího roku,” řekl Rezáč. Dodal, že PR agentura V.I.A. Praha již práci pro lesy ukončila a v příštím roce skončí i poradenská agentura Elisa.
Loni podnik na reklamu, PR a prezentaci vydal přes 22 milionů korun. Hlavním výdajem byla výroba a vysílání televizních spotů ve výši deseti milionů korun a podpora vzniku televizních pohádek v České televizi ve výši tří milionů korun. Téměř dva miliony korun dal podnik na prezentaci na výstavách, milion stála výroba podnikového časopisu.
Lesy ČR hospodaří na více než polovině lesů v zemi, jejich roční tržby přesahují pět miliard korun a zisky se pohybují v řádu stamilionů.