Konference Žena a média
TITULEK: Konference Žena a média
Cílem konference Žena a média, která se uskutečnila v minulém týdnu, bylo otevření diskuse o genderové problematice v českých médiích. Výzkumná agentura InnoVatio a Česká televize vytvořily rozsáhlou obsahovou analýzu českých médií, jejichž výsledkem je zjištění, že v médiích je stále mizivé zastoupení žen v rozhodovacích pozicích. S tím také souvisí výběr zpracovávaných témat. Zobrazování žen často bývá podle analýzy velmi stereotypní a žena je prezentována především v tradičních kulisách, bez ohledu na její profesní zaměření. Tento způsob se dotýká také žen političek. “Mediální obraz je nastaven tak, že posiluje představu žen v podřízených rolích. Podle společenského zařazení jsou mezi ženami na prvním místě modelky. Nejčastěji zastoupená věková skupina žen jsou ženy mezi 12 až 19 lety,” tvrdí analýza.