Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Italský parlament přijal mediální zákon

Redakce MAM3. 12. 2003

Italský parlament přijal kontroverzní mediální zákon, který je podle kritiků “šit na míru” zájmům premiéra Silvia Berlusconiho, vlastníka největšího italského mediálního impéria. Zákon schválila pravicová vládní většina přes odpor levicové opozice, podporované některými vydavateli novin a státní radiotelevizní společností RAI, napsala agentura Reuters.
Podle odpůrců zákon favorizuje soukromou vysílací společnost Mediaset, nakladatelství Mondadori a největší italskou reklamní firmu, které všechny vlastní Berlusconiho rodinný holding Fininvest. Naproti tomu podle přívrženců vlády přinese nový zákon “čerstvý vítr” do příliš rigidního mediálního trhu, umožní omezovanému italskému mediálnímu průmyslu čelit zahraniční konkurenci a vytvoří rámec pro digitalizaci televizního vysílání.
Zákon ruší dosavadní omezení, podle kterého jedna společnost nesměla ovládat více jak 20 procent příjmů mediálního trhu. Šéf Mediasetu Fedele Confalonieri dnes na tiskové konferenci oznámil, že nový zákon umožní jeho firmě a sesterské Mondadori získat dodatečných 750 milionů eur.
Reforma umožňuje také zahájit částečnou privatizaci RAI od příštího roku a upravuje složení jejího vedení. Reviduje protitrustové zákony v médiích, které mají v Itálii chránit pluralitu informací.
Návrh zákona se projednával v obou komorách parlamentu již rok. Levice předložila k návrhu mnoho dodatků ve snaze zabránit jeho přijetí, po dlouhých peripetiích však vládní většina prosadila svůj postoj.
Šestašedesátiletý Berlusconi je nejbohatším mužem v Itálii. Podle časopisu Forbes se ve světě řadí svým jměním na 45. místo. Jeho impérium sahá od médií a financí přes nemovitostí až po sport.

×

Zisk francouzské televizní společnosti TF1 vzrostl o čtvrtinu

Starší článek

Novou mluvčí GTS je marketingová ředitelka Tereza Vránková

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více