Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Investoři začali soupeřit o vydavatelství Supraphon

Redakce MAM2. 12. 2003

Přestože zábavní holding Bonton dosud nezformuloval nabídku na prodej hudebního vydavatelství Supraphon, jednotliví zájemci se již nyní začali předhánět v nabídkách. Čilou aktivitu investorů vzbuzuje především bohatý archív firmy, zahrnující velkou část nahrávek klasické hudby českých hudebníků. Rozprodávání jednotlivých částí holdingu zahájil Bonton poté, co se mu nepodařilo v loňském roce sehnat strategického partnera pro celou firmu.
Zájem o Supraphon projevila podle vedení holdingu především některá velká hudební vydavatelství, takzvaní majors. Do této skupiny se počítají společnosti BMG, Sony Music, Warner Music, Universal Music a EMI. “Dosud nás oslovilo kolem deseti zájemců,” potvrdil ředitel Bontonu Zdeněk Kozák. Podle jeho slov firma nejprve pověří vypracováním nabídky na prodej společnosti zkušeného bankéře, který sám osloví potenciální uchazeče. “S dokončení prodeje Supraphonu počítáme příští rok,” dodal Kozák.
Jedním z kandidátů na nového vlastníka Supraphonu je kupříkladu mediální koncern Bertelsmann, do jehož portfolia spadá gramofirma BMG. “Zatím jsme žádnou nabídku neposílali, čekáme, až Bonton poskytne o Supraphonu bližší informace,” uvedl ředitel BMG Czech Republic Milan Herman. Více aktivity projevil Popron, který již podle ředitele Alana Piskače sám předběžně oslovil Bonton. Naopak EMI se do obchodního klání patrně nezapojí. “Není mi nic známo, že by koncern EMI projevil nějaký zájem, a nepředpokládám, že bychom tento postoj chtěli měnit, ” sdělil šéf české pobočky EMI Vladimír Kočandrle.
Supraphon v rámci holdingu Bonton představuje pověstnou “husu snášející zlaté vejce” – jeho archív obsahuje přibližně 120 tisíc nahrávek vzniklých během socialismu. Značnou část z toho tvoří alba vážné hudby, z nichž mnohá se dosud neobjevila na kompaktním disku. “Vážná hudba se svou prodejností nemůže měřit s pop music. Zajímavé je však její využití v reklamě nebo v reklamních nosičích pro firmy,” komentoval atraktivitu supraphonového archívu Herman.
Ještě před prodejem Supraphonu by Bonton chtěl dokončit prodej dalších dvou dceřiných společností – Bontonfilmu a Bontonlandu. “V obou případech jednáme vždy s jedním vážným zájemcem. Prodej by měl být dokončen v prvním čtvrtletí 2004,” informoval Kozák.
Holdingu se doposud podařilo úspěšně prodat Rádio Bonton a podíl v hudební firmě Sony Music/Bonton. Poslední úspěšná transakce se letos v srpnu týkala akciové společnosti Hybernia, která se zabývá výstavbou muzikálového divadla v pražském paláci U Hybernů. Novým majitelem se podle Kozáka stala slovenská společnost Credit Partner z Banské Bystrice. Prodejní cena se vyšplhala na 45 miliónů korun. “Jeden milión jsme získali za prodej akcií a zbylých 44 miliónů půjčil Credit Partner Hybernii, která těmito penězi splatila dluhy vůči Bontonu,” prozradil Kozák.

Hospodářské noviny, 2.12.2003, autor: Aleš Borovan

×

Ceny kabelové televize se za 6 let zdvojnásobily

Starší článek

V kauze Železný vzniká obžaloba

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Digitál vyhrály Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

Lepší vyslepičit, než ututlat, tvrdí vítězný návrh kampaně pro neziskovku Oživení, která podporuje takzvané whistleblowery.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Startuje 20. ročník soutěže WebTop100. Letos s novými kategoriemi

Projekt WebTop100 si klade za cíl prezentovat nejinspirativnější digitální projekty, které se v uplynulém období na české a slovenské scéně zrodily. V…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Atmedia vydává průvodce českým TV trhem

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia připravilo třetí vydání průvodce českým TV trhem – Atmedia Navigator. Cílem publikace je…
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Ikonická fialová kráva má narozeniny, Milka slaví v kampani 120 let

U příležitosti jubilea si značka připomíná důležité momenty své historie. V rámci kampaně k výročí mají spotřebitelé možnost soutěžit o finanční výhry.
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více