Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Internet hlásí zisky

Redakce MAM15. 12. 2003


Konstatuje to Zpráva o českém internetovém trhu společnosti ARBOmedia, sumarizující výstupy výzkumů NetMonitor, iAudit, Media projekt a Zpráva o výzkumu životního stylu. Kromě pokračujícího růstu návštěvnosti, kdy i “slabé” letní měsíce 2003 překonaly maxima roku 2002, konstatuje zpráva mnohem menší sezonalitu chování surferů než příznivců ostatních médií a také fakt, že průměrný uživatel již na síti tráví pravidelně přes tři hodiny měsíčně.

Info, e-mail, komerce
Potvrzen je také trend postupné převahy počtu uživatelů připojených z domova nad lidmi přistupujícími z práce, i když údaje se v tomto směru dost liší. Podle Media projektu je domácích uživatelů 51,6 %, optimističtější NetMonitor udává 79 %.
Tři ze čtyř respondentů hledají na internetu informace pro osobní potřebu, využívají e-mail a informace o zboží a službách. Meziročně naopak nejvíce rostlo hledání informací potřebných v zaměstnání.

Top? Pondělí!
Tzv. specifický týdenní cyklus užívání internetu se vyznačuje pondělním maximem (28 % uživatelů), poklesem na cca 25 % v následujících třech dnech, 24% pátkem a pádem až na polovinu této hodnoty o víkendu. Téměř denně navštíví internet 55 % jeho uživatelů. Ženy nejvíce surfují přes den a ze zaměstnání, muži se zase vyznačují tím, že internetu dávají přednost i po 19. hodině a na konci víkendu.
V členění podle regionů je tradičně nejsilnější publikum v hlavním městě. Největší podíl uživatelů internetu na celkovém počtu obyvatel má Praha (40,8 %) následovaná Jihomoravským (27,7 %) a Plzeňským krajem (23,2 %). Nejhůř překvapivě dopadl Karlovarský kraj (12,5 %), když průměrná penetrace internetu v ČR činí 22,9 %.

Aktivnější ženy, věrnější muži
Přes nástup ženského publika muži na internetu stále ještě převažují. Ženy jsou aktivnější v počtu zobrazených stránek, mezi jejich oblíbené servery patří e-maily, chaty a cestování. Muži oproti tomu více lpí na svých oblíbených stránkách, převažují pochopitelně v sekcích auto/moto, zpravodajství, ekonomika/finance a zábava.
Méně než 34 let je 64 % českých surferů, v 65 % případů se jedná o vysoko- a středoškoláky. Ve městech nad 20 tisíc obyvatel se nalézá 58 % internetového publika, 53 % lidí je svobodných. Na internetu převažují studenti (33 %), silný je ale i vyšší a nižší management (17 %), úředníci (17 %) a soukromí podnikatelé (11 %). I když průměrný čistý měsíční příjem vyšší než 15 tisíc Kč vykazuje “jen” 37 % uživatelů internetu, jeho potenciál je nesporný.

Jací jsou?
Zajímavé jsou i zvyklosti uživatelů internetu. Pravidelný den nakupování nemá stanoven 54 % respondentů, 41,5 % uživatelů běžně nakupuje každodenní věci převážně v supermarketu. Auto vlastní 58,5 % internetových domácností a stavebně spoří 39 % uživatelů. Internetové bankovnictví naproti tomu využívá 3,2 % surferů. Svoji životní úroveň vidí velmi dobře 24,4 % uživatelů, 26,6 % pak nadstandardně.
Ve světě médií jsou uživatelé internetu chladní zejména vůči televizi – 37,3 % jich definuje sama sebe jako slabé a 30,9 % jako podprůměrné diváky. Zatímco 63,6 % surferů čte Hospodářské noviny, 41,4 % jich nevyužívá pro získávání informací rozhlas.


28_computer.jpg ()
NOVÁ CESTA. Reklamní cílové skupiny značně imunní vůči televizi by mohly být úspěšně osloveny přes internet.

×

Bertelsmann a Sony schválily sloučení svých hudebních divizí

Starší článek

Aral vybírá PR agenturu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Albert

Albert láká mistry grilování v nové kampani na kvalitní suroviny

Albert dnes spouští novou kampaň na letošní grilovací sezónu. Ve spolupráci s agenturou VCCP vznikly čtyři televizní spoty, které adaptují známé světové i…
21. 4. 202121. 4. 2021
Média

Libuše Šmuclerová hájí roli tradičních médií a kritizuje chování digitálních obrů

Den po představení služby Google News Showcase píše Libuše Šmuclerová, předsedkyně představenstva Czech News Center (CNC), otevřený dopis na obranu…
21. 4. 202121. 4. 2021
Akce

Young Lions: Digitál vyhrály Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

Lepší vyslepičit, než ututlat, tvrdí vítězný návrh kampaně pro neziskovku Oživení, která podporuje takzvané whistleblowery.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Startuje 20. ročník soutěže WebTop100. Letos s novými kategoriemi

Projekt WebTop100 si klade za cíl prezentovat nejinspirativnější digitální projekty, které se v uplynulém období na české a slovenské scéně zrodily. V…
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více