Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hokejové přenosy blokuje spor o propojení kamer

Redakce MAM4. 12. 2003

Co ještě na začátku roku stálo ve Finsku desítky tisíc korun, chce nyní společnost Sazka v České republice prodat za desítky miliónů. Využít k tomu hodlá slabé místo ve smlouvě o pronájmu nové arény, ve které se příští rok uskuteční hokejové mistrovství světa.
Strategickým zbožím jsou pro Sazku kabely pro přenos televizního signálu napevno zabudované do konstrukce haly.
Česká televize si sice zakoupila pro šampionát vysílací práva, která ji opravňují natáčet na stadiónu jednotlivé zápasy, ale záběry z kamer nemá jak přenést dál do vysílání. Sazka totiž televizi zakázala používat v aréně vlastní kabely a místo nich nabízí vlastní, pevně nainstalovanou síť. Za její pronájem si však chce od televize vyinkasovat desítky miliónů korun.
“Televize si sice koupila vysílací práva, ale to ji nezbavuje povinnosti využívat určitých služeb. Tak to je všude ve světě, kde jsou bezpečné moderní haly. Přes kabely se klopýtalo za socialismu, to už teď nebude,” uvedl Jan Vala, mluvčí Bestsport, dceřiné firmy Sazky.
“Technologie potřebná pro vysílání je už v hale nainstalovaná a Česká televize bude muset využívat její část,” potvrdila mluvčí Sazky Stanislava Doubravová.
O ceně za pronájem kabelů, která by se měla přiblížit až k jednomu stu miliónů korun, Vala řekl: “Částky, které zazněly při prvních jednáních, byly obvyklou manažerskou nadsázkou. Nebýt současného zbytečného rozruchu v médiích, dalo se vše vyřešit potichu.”
V nastavení tak vysoké ceny Sazce nic nebrání. Hokejový svaz, který šampionát pořádá a který se zároveň mezinárodní hokejové federaci zavázal, že zajistí sportovní přenosy, si totiž od Sazky nepronajal celou arénu, ale jen její část. “Jsou prostory, kde nejsme svým pánem,” připustil generální sekretář svazu Martin Urban.
V hledišti, kde si při mistrovství bude řídit provoz pořadatel, má už televize se svazem vybraná stanoviště kamer, ale vedení kabelů má pod kontrolou Sazka.
S podobným problémem se musela při letošním šampionátu v Helsinkách v soukromé Hartwall Aréně vypořádat i finská televize YLE. Vyřešila ho však mnohem levněji. “Zaplatili jsme samozřejmě za vysílací práva. Ostatní služby zajišťoval s majiteli hal hokejový svaz. My platili navíc pouze za linky. Za celé mistrovství to vyšlo na zhruba pět tisíc eur,” sdělil šéf hokejových přenosů YLE Jouko Jarva.
Právě s manažery Hartwall Arény se Sazka při přípravě šampionátu radí. Jan Vala nejdříve přislíbil, že naznačí, jak vznikla představa o ceně v desítkách miliónů, kterou za pronájem linek Sazka požaduje. Neprozradil však nic. “Žádné údaje nebudeme poskytovat.”
Odpověď odmítl i Mika Sulin, který se na správě Hartwall Arény, ale například i stadiónu v Hamburku a Torontu podílí. “Nebudu komentovat jakékoliv jednání mezi námi a finskou nebo jinou televizí. Mohu pouze říct, že se přístup provozovatelů a majitelů hal po celém světě odlišuje.”
S podobným problémem se dosud čeští pořadatelé sportovních turnajů ani televize nesetkali. “Nic takového tu v minulosti nebylo,” říká vedoucí oddělení mezinárodních sportovních přenosů České televize Vladimír Drbohlav.
Mezinárodní hokejové přenosy vysílala televize například na konci roku 2001 z Pardubic, kde se hrálo juniorské mistrovství světa. Nově opravenou pardubickou arénu patřící městu spravuje Městský rozvojový fond. “Televize nám nic neplatila,” potvrdil ředitel fondu Aleš Kopecký. Žádné peníze nechtěl po televizi ani hokejový svaz, který si stadión pronajal.
O zajištění přenosů ze Sazka Arény by měli v nejbližších dnech jednat ředitel sázkové společnosti Aleš Hušák spolu s ředitelem České televize Jiřím Janečkem.

Hospodářské noviny, 4.12.2003, autor: David Macháček, Michal Uryč-Gazda

×

Distributoři tisku mění strategii

Starší článek

Z obchodníka opět diplomat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více