Příklady ze života
Malé jednoúčelové call centrum – takové řešení zvolila třeba technologická firma Wincor Nixdorf. Systémovou integrací a vytvořením potřebných modulů zrealizovali evidenční systém na vedení údajů o zákaznících, servisních partnerech a jednotlivých servisovaných zařízeních. Řešení navíc upozorňuje na pravidelné servisní zákroky, přijímá požadavky na zákrok a tvoří statistiky a hlášení pro management.
Virtuální call centrum – touto cestu zvolila například finanční a investiční společnost Pioneer, která potřebovala zkrátit dobu odezvy finančních poradců na zájem klientů plynoucí z marketingových kampaní. Nechali si proto vytvořit webový CRM systém, jehož součástí je i webové call centrum. Jeho jednotliví operátoři se mohou díky internetovému rozhraní nacházet kdekoli, třeba pracovat z pohodlí domova. Společnost tak může podle probíhajících aktivit velmi flexibilně najímat kapacity operátorů z různých lokalit a výsledky ihned interně zpracovat a vyhodnotit.
Sofistikované call centrum pro malé a střední firmy – podobné řešení využívají například Vodovody a kanalizace v Hradci Králové. Cílem je dosáhnout toho, aby pro jejich zákazníky již nebyla nutná osobní návštěva. Většinu informací si proto budou moci odběratelé zajistit telefonicky či elektronicky, včetně uzavření smlouvy o dodávce vody.
Velká řešení multimediálního call centra – podobné řešení využívá například Sazka, která musí komunikovat z celou řadou subjektů a nabízí mnoho produktů. Sazka zvolila řešení, které kromě řízení plynulé komunikace se zákazníky monitoruje a hodnotí její kvalitu. Systém dává managementu také přesné podklady pro vypracování dlouhodobých strategií komunikace se zákazníky. Pobočky call centra se navíc nacházejí na několika oddělených místech, která jsou propojena prostřednictvím IP telefonie.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).