Důvěra v e-obchody roste

30. 12. 2003 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi nakoupili na internetu před letošními Vánocemi zhruba čtyřikrát větší množství zboží než loni. Podle provozovatelů největších tuzemských internetových obchodů je to nárůst odpovídající dlouhodobému trendu, kdy stále více lidí věří elektronickým obchodům.
Také před letošními vánočními svátky nakupovali lidé přes internet převážně elektroniku. „Největšími tahouny z našeho pohledu byly jednoznačně stolní přehrávače DVD disků a DVD rekordéry. Na druhé místo bych podle prodeje zařadil digitální fotoaparáty a kamery,“ uvedl finanční ředitel firmy Internet Mall Petr Burcal.
Konkurenční internetový obchod 123shop zase největší nárůst poptávky zaznamenal v oblasti přehrávačů hudby v digitálním formátu MP3. Kromě přehrávačů přilákaly zákazníky podle spolumajitele firmy Pavla Včísla digitální fotoaparáty a kamery.
Zástupce jednoho z největších tuzemských provozovatelů elektronických obchodů InternetShops nebyl k zastižení.
Výraznou změnou oproti loňskému roku je podle představitelů internetových obchodů to, že zákazníci více kupují dražší zboží. „Lidé přestávají používat internet jen k drobným nákupům. Souvisí to také s tím, že pomalu ale jistě roste důvěra v tento druh komerce,“ uvedl Včíslo.
Další výraznou změnou v průběhu vánoční sezóny bylo také časté využívání spotřebitelských úvěrů. Mnoho z e-obchodů již tuto službu nabízí, nebo alespoň umožňuje nákup zboží na úvěrovou OK kartu. „Podle našich údajů si zákazníci pořizují na úvěr zboží za tři tisíce, stejně tak jako zboží za desítky tisíc,“ poznamenal Burcal.
O velkém zájmu o elektronické nakupování svědčí také mizející zásoby internetových obchodů. Při procházení jejich webových stránek není v současnosti těžké u mnoha položek najít poznámku vyprodáno.

Zdroj: Hospodářské noviny, Hany Farghali

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.