DSM přechází pod Ströer
Netrpělivě očekávaný výsledek klání o největší německý subjekt venkovní reklamy Deutsche Städte-Medien (DSM) je věcí veřejnou – roli kupce a nového lídra outdooru u našich západních sousedů na sebe bere kolínská společnost Ströer Out-of-Home Media. Rozhodnutí prodejního výboru, v němž figurovali zástupci osmi podílnických měst DSM – Bochumi, Essenu, Gelsenkirchenu, Hagenu, Kasselu, Lipska, Mohuče a Mnichova, padlo v sobotu. Nový podnik by měl dosahovat ročního obratu okolo 480 milionů eur a v celoevropském srovnání se zařadí na třetí místo v pořadí outdoorových koncernů.
Kupní cena činí údajně 270 milionů eur. Poraženými v soutěži jsou americké společnosti Viacom a Clear Channel a německý Apax.
V roce 1922 založené DSM vykázalo v roce 2002 obrat 250 milionů eur a zaměstnávalo po celém Německu 900 lidí. „Jde o velký krok na cestě ke zlepšení konkurenceschopnosti venkovní reklamy ve srovnání s televizí, printem a rozhlasem,“ radoval se z výsledku ředitel Ströer Udo Müller. Zvýší se podle něj totiž zejména dosah a síla kampaní realizovaných na sjednocené síti obou firem. Ströer je německou jedničkou v počtu ploch větších než 9 m2 provozovaných na soukromých pozemcích, DSM naproti tomu dominuje s menšími formáty okolo 2 m2 v komunálních lokalitách. Po akvizici bude jednotná nabídka čítat 200 tisíc nosičů.
Negativní odezvy ze strany Spolkového kartelového úřadu se Ströer podle Müllera neobává, neboť obrat by měl zůstat pod zákonnou hranicí 500 milionů eur.
Podobné zprávy
Fruitisimo se chystá expandovat do Německa. Nové ovocné bary přibydou i v Česku
Zalando nabídne módu z druhé ruky i v Česku

Zombie útočí na online schůzky. Slido bojuje s Přitakávači, Skrolovači i Spáči
