Dráhy inzerují na billboardech, zaplatí za to milióny korun

11. 12. 2003 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

U českých silnic se nedávno objevily billboardy, které upozorňují na možnosti cestování vlakem. České dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského investovaly do reklamní kampaně řádově milióny korun. Konkrétní částku však s odvoláním na obchodní tajemství neupřesnil.
Kampaň s heslem „Auta stojí, vlaky jedou“ je plánována na tři měsíce. Začala v prosinci a plakáty by řidiči hlavně u frekventovaných výpadovek po celé ČR měli vidět až do února. Dráhy mají po celé republice 400 billboardů a další stovku plakátů ve světelných vitrínách ve městech. V tak velkém rozsahu ČD inzerují poprvé, sdělil vedoucí tiskového oddělení ČD Zbyněk Honys.
Podle marketinkového ředitele mediální společnosti Arbomedia Štěpána Woldeho představuje 400 billboardů středně velkou kampaň. Tomu podle něho odpovídá také rozpočet v řádu miliónů korun. Celkem letos všichni zadavatelé reklamy za inzerci na billboardech zaplatí 1,125 miliardy.
S heslem, které využívá současná reklama, přišly dráhy již před dvěma lety. Tehdy však mnohem menší počet plakátů umístily pouze ve světelných vitrínách. Také po loňských povodních inzerovaly ČD především v Praze. V 90. letech měly dokonce reklamu v televizi. Propagovaly tehdy nové soupravy a slevy v osobní dopravě. Současnou reklamní kampaň připravila agentura Fabrika, agentura Railreklam nakoupila reklamní plochy.
Dráhy zvažují, že téma „Auta stojí, vlaky jedou“ v kampani dále rozvinou. Podle Šťáhlavského jde o první krok, na který však musí navázat celá marketinková kampaň. Ještě letos například dráhy chystají kampaň, která má přispět k bezpečnosti na přejezdech pod heslem „Pozor, jede vlak!“.
Ve výběrovém řízení chtějí ČD zvolit novou podobu loga. „Logo Českých drah je sice graficky velmi zdařilé, zároveň s sebou ale nese celou negativní mediální historii,“ řekl Šťáhlavský. Firma připravuje i výběrové řízení na kampaň prezentující nabídku ČD v oblasti osobní i nákladní dopravy. Rozsah schválené mediální a marketinkové prezentace překoná v příštím roce dosud myslitelnou komunikaci naší firmy, řekl Šťáhlavský. Podle něho se ČD inspirovaly kampaněmi zahraničních železničních firem.

Hospodářské noviny, čtk, 11.12.2003

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.