Docela nebezpečný návrh pro vydavatele

15. 12. 2003 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

TITULEK50: Docela nebezpečný návrh pro vydavatele

Vládní návrh novely zákona o DPH, který by měl nabýt účinnosti 1. května 2004, obsahuje sporný návrh pro vydavatele periodického tisku. Přestože tištěná média jsou v souladu s doporučením Evropské unie ponechána v 5% sazbě, novela obsahuje nebezpečnou formulaci. Vyplývá z ní totiž, že na tiskoviny, u nichž inzerce přesahuje 25 % plochy, se má vztahovat 22% sazba DPH. Takto nejasná formulace ale vůbec neříká, jakým způsobem by se mělo zmíněných 25 % počítat, navíc nebere v úvahu vkládanou inzerci nebo suplementy. Situací se začala zabývat Unie vydavatelů, která chce politikům nejasnosti návrhu objasnit. Michal Klíma, člen představenstva, se již sešel s předsedou vlády Vladimírem Špidlou. „Rozporujeme, že není jasně řečeno, jak se počítat 25 % reklamní plochy titulu,“ řekl M&M Michal Klíma s tím, že proti výši 22% sazby jako takové UVDT neprotestuje. Pokud bude vládní návrh přijat bez pozměňovacího návrhu, museli by vydavatelé pravděpodobně počítat a dokumentovat podíl inzerce v každém vydání, navíc by některé tituly byly daněny 5% sazbou a některé 22% sazbou. Vládní návrh zatím prošel ve Sněmovně prvním čtením.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení