Dluh jako životní styl

15. 12. 2003 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG


Společnosti splátkového prodeje zaznamenávají razantní zvýšení nákupů na splátky. Lídr trhu GE Capital Multiservis k 30. listopadu měl skoro 819 tisíc aktivních úvěrových smluv s celkovou profinancovanou částkou přes 15 miliard korun. Jedná se tak o meziroční nárůst o 23 %, resp. 34,3 %.
Rovněž trojka na trhu, společnost Home Credit Finance, poskytla v listopadu spotřebitelské úvěry v objemu téměř 700 milionů korunč, což je v historii Home Credit měsíční rekord.

Neplaťte (zatím)
Společnost GE Capital Multiservis zahájila letošní předvánoční sezonu nabídkou zvýhodněného Multiservis úvěru už 22. října. Každý, kdo nakoupí zboží na Multiservis úvěr, si může vybrat mezi dvěma variantami splácení: Buď zboží začne splácet standardně až po třech měsících, nebo se rozhodne využít možnost celý úvěr splatit do tří měsíců.
Nabídku podpořila marketingová kampaň, která byla postavena na silné rozhlasové podpoře (celkem cca 300 spotů) soustředěné na předvánoční víkendy a povýplatní dny, na city lightové kampani (20 měst, 360 city lightů), inzerci v novinách a týdenících a silné podpoře letáků na obchodních místech. Kampaň cílila na širokou veřejnost a chtěla zasáhnout ty, kteří si chtějí pořídit dárky bez toho, aby disponovali hotovostí.
Home Credit přišel se speciální nabídkou Vánoce za 1 korunu, kdy zákazník v okamžiku nákupu zaplatí symbolickou 1 korunu a „zbytek“ později v měsíčních splátkách. Produkt společnosti Home Credit podporují přímo v místě prodeje speciální POS materiály s motivem „Santy“, rozhlasový spot a již v půlce října odstartovala televizní kampaň s mottem Home Credit – tradiční sponzor Vánoc.
Rovněž CCS Česká společnost pro platební karty (dnes vlastnící firmu Český Triangl) přišla s akční nabídkou na podporu kreditních karet CCS Kredo MasterCard Electronic. Ke každé nově aktivované kartě CCS Kredo získá nyní klient kupon s kreditem do mobilního telefonu v hodnotě 800 korun. Společně s touto akcí odstartovala již v říjnu reklamní kampaň pro zvýšení povědomí o výhodách karty CCS Kredo ve vybraných časopisech a přílohách celostátních deníků i prostřednictvím inzertních letáků vkládaných do obálek se stravenkami Ticket Restaurant.
Zvýšený zájem zaznamenali také operátoři call center. „V předvánočním období vzrostl počet hovorů o 20 %
Jedná se o tradiční předvánoční nápor,“ konstatuje Pavel Mencl, vedoucí call centra GE Capital Multiservis.

Za co? Za elektro!
Zatímco v průběhu roku si např. klienti Multiservisu nejčastěji pořizují na splátky bílou techniku, před Vánoci je největší zájem o hnědou techniku, tedy televize, videa a hi-fi zboží.
„V období od října do listopadu 2003 si 32,7 % klientů GE Capital Multiservis pořídilo na Multiservis úvěr hnědou techniku, 18,4 % klientů si koupilo bílou techniku, 10,8 % klientů mobilní telefon a 10,4 % klientů využilo Multiservis úvěr pro výběr hotovosti. Na páté příčce se letos umístila výpočetní technika, kterou si na Multiservis úvěr pořídilo přes 6,1 % klientů,“
říká Jiří Pathy, ředitel a předseda představenstva GE Capital Multiservis.
Rovněž společnost Home Credit potvrzuje, že poptávce po jednotlivých komoditách jednoznačně dominuje hnědá a bílá elektronika. Je zajímavé, že i když ceny zboží v letošním roce stále klesají, počet nákupů na splátky naopak vzrůstá.

Karty
Růst však zaznamenávají i standardní kreditních karty. ČSOB tak během listopadu vydala ve srovnání s jinými měsíci zhruba dvojnásobný počet kreditních karet, v posledním listopadovém týdnu byl zájem o ČSOB Kreditní kartu dokonce pětinásobný.
I ČSOB aktivně podporuje svoji kreditní kartu. „Kampaň zahrnuje tiskovou inzerci – společný inzerát na spotřebitelský úvěr a kreditní kartu, PR články v tisku, direct mail vybraným stávajícím klientům s personalizovanou nabídkou a letáky a informační materiály na všech pobočkách banky,“ vyjmenovává Pavel Hejzlar z ČSOB.


Co lidé nakupují na splátky?




























zboží XI/2002 XI/2003
bílá technika 17,44 % 23,54 %
černá technika 18,11 % 24,51 %
mobilní telefony 1,89 % 1,77 %
nábytek 14,90 % 14,57 %
ostatní 41,74 % 27,86 %
výpočetní technika 5,92 % 7,76 %

Zdroj: Home Credit


12_kapsy.jpg ()

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.