Ztrátová televizní síť ABC bude usilovat o to, aby své hospodaření dostala do zisku již ve fiskálním roce 2005, který začne v říjnu příštího roku. Uvedl to dnes Tom Staggs, finanční ředitel společnosti Walt Disney Co., které ABC patří.
ABC podle něj pozorovala v poslední době určitý pokles jinak silného amerického trhu s reklamou. Síť televizního vysílání se za snižování ratingů snaží dostat své hospodaření do kladných čísel mimo jiné tím, že změnila svou image na rodinný televizní kanál Ameriky. Staggs ale nepředpokládá v nejbližší době obrat k lepšímu, protože se zadavatelé reklamy drží v případě ABC stranou kvůli nižším ratingům. Zisk samotné Walt Disney ve fiskálním roce, který začal letos v říjnu, vzroste nejméně o 30 procent, dodal manažer. Za 12 měsíců do letošního září skupina vytvořila zisk 65 centů na akcii. Analytici na Wall Street přitom předpokládají, že Walt Disney zvýší v tomto roce zisk o 34 procent. Odhad ale nezahrnuje změny v účetních postupech. Návštěvnost Disneyho zábavních parků od října dosud vzrostla o meziročních 11 procent. Silný byl zejména víkend kolem svátku Díkůvzdání. Vzhledem k silnému prosinci minulého roku se ale nárůst návštěvnosti v meziročním porovnání postupně snižuje, citovala manažera agentura Reuters.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?