Disney letos očekává rekordní tržby za promítané filmy

4. 12. 2003 11:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký mediální gigant Walt Disney Co. letos očekává rekordní tržby tří miliard dolarů z pokladen kin za promítané filmy. Proslulému filmovému studiu letos pomáhají vydělávat především filmy Hledá se Nemo a Piráti z Karibiku.
Od začátku roku studio Disney utržilo za promítání svých filmů v amerických a kanadských kinech 1,48 miliardy dolarů. Dalších 1,6 miliardy dolarů byly tržby studia za promítání v zahraničí. Disneyho studio tak již překonalo rekordní tržby 2,86 miliardy dolarů, které konkurenční studio společnosti Sony Corp inkasovalo v minulém roce díky úspěšnému filmu Spider-Man.
Předseda Disneyho filmového studia Dick Cook ve zprávě připomněl, že se k takovým výsledkům musí sejít výborný film s výborným marketingem a výbornou distribucí. Právě Disneyho distributor Buena Vista letos získal na trhu také prvenství.
Buena Vista je prvním distributorem, který měl v jednom roce na trhu dva filmy, z nichž každý v USA a Kanadě utržil přes 300 milionů dolarů. Jde právě o Piráty k Karibiku a příběh o Nemovi, který vznikl v koprodukci se studiem Pixar Animation Studios Inc.
Hledá se Nemo je letos v kinech jedničkou, lidé za něj dosud nechali v amerických a kanadských kinech 340 milionů dolarů. V Disneyho očekávaných tržbách tří miliard dolarů není zahrnuta divize Miramax, připomněla agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.