Direct marketing za 9 miliard
TITULEK: Direct marketing za 9 miliard
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) zrealizovala výzkum s cílem popsat direct marketingový trh. V jeho rámci asociace rozeslala dotazníky přibližně 200 agenturám, přičemž dosažená návratnost (včetně negativních odpovědí) dosáhla 30 %, získané údaje pak byly doplněny expertními odhady. Z výsledků vyplývá, že v loňském roce bylo v rámci adresné distribuce rozesláno 158 mil. zásilek za 3,2 mld. Kč, u neadresné distribuce (dominantně letáky) bylo distribuováno 2,35 mld. letáků v hodnotě 3,5 mld. Kč. V rámci outsourcovaného telemarketingu pak bylo realizováno 18 mil. hovorů v hodnotě asi 610 mil. Kč. Všechny direct-marketingové složky přitom vykazují poměrně vysoký meziroční růst, přičemž celkové náklady na direct marketing za rok 2000 byly odhadovány na 6,7 mld. Kč, v roce 2001 na 7,9 mld. Kč a loni na 8,9 mld. Kč.