Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Brand Brothers: Marketingové oddělení má pětina českých firem

Redakce MAM4. 12. 2003

Oddělení specializované na marketing má pětina větších českých firem, naopak 17 procent společností se marketingu nijak nevěnuje. Vyplynulo to z výzkumu Marketing Insight, agentur Brand Brothers. V 18 procentech podniků řeší marketing ředitel společnosti, ve 44 procentech jej má na starosti obchodní oddělení. Podle Brand Brothers tak české firmy věnují marketingu znatelně menší pozornost, než společnosti ze států na západ od Čech.
“Výzkum jasně prokázal, že do českých zemí marketingové řízení firem proniká jen postupně,” komentoval výsledky výzkumu výkonný ředitel Brand Brothers Tomáš Papírník. “Lze předpokládat, že bude trvat ještě řadu let, než bude ve většině českých firem marketing a profesionální služba trhu samozřejmostí,” dodal.
Agentura výzkum uskutečnila mezi 363 českými podniky s ročním obratem nad 50 milionů korun.
Značný rozdíl v přístupu k marketingu výzkum zaznamenal mezi běžnými firmami a společnostmi, které patří do skupiny sta největších zadavatelů reklamy. V podniku s obratem nad 50 milionů se marketingu věnují v průměru dva lidé, u stovky největších zadavatelů reklamy je to průměrně 14 lidí.
Mezi největší tuzemské zadavatele reklamy patří například Procter & Gamble, Opavia či mobilní operátoři.
České firmy podle dřívějšího výzkumu Brand Brothers loni vydaly na podporu prodeje a propagaci 47 miliard korun. Z toho 15,7 miliardy směřovalo do reklamy, což byla asi třetina marketingových výdajů. Tzv. přímý marketing představoval z loňských marketingových výdajů 19,5 procenta, výstavy a veletrhy 15,7 procenta a osobní prodej 14,6 procenta.

×

Slovenská televize a rozhlas budou fungovat podle nových zákonů

Starší článek

Ředitel Kleis chce i přes úspory v ČT zachovat v Brně maximum tvorby

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Creative Commons (CO)

Přímý přenos pohřbu prince Philipa se bude vysílat na TV Nova

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více