Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Benetton se v budoucnu chce držet zažitých tradic

Redakce MAM10. 12. 2003

Přeložení výroby do levnějších zemí, rychlejší obnovování kolekce a otevření dalších obchodů – tyto kroky by v příštích letech měly pomoci koncernu Benetton zvýšit jeho zisky. Vyplývá to z nového strategického plánu italské módní společnosti, kterou včera v Miláně představil šéf představenstva Silvano Cassano.
Tato opatření by firmě měla vynést zvýšení čistého zisku až o čtyřicet procent, marže by měla vzrůst o dvaadvacet procent. Pomoci by tomu mělo přesunutí produkce do zemí, jako jsou Turecko či Maďarsko, a rozšíření dnešní prodejní sítě 5000 obchodů o dalších 500.
Zásadní změnu dosavadní obchodní politiky koncernu tento strategický plán ale neznamená. Cassano, který je po červencovém odchodu členů zakladatelské rodiny Benettonu z provozního řízení šéfem představenstva, se i do budoucna drží tradičních zásad firmy. I nadále se tak Benetton bude orientovat na oblečení pro volný čas ve středním cenovém segmentu.
Dále také sází na sílu svých značek. “United Colors od Benetton a Sisley jsou velmi známé a mají dobrou pověst. Těmto značkám jen musíme dodat více vitality,” řekl Cassano, který má nyní více pravomocí, než kterýkoliv z jeho předchůdců.
Módní experti považují kolekce Benettonu především ve srovnání s konkurenty, jakým je například španělská Zara, za trochu staromódní. Podle Cassana by proto měly být nové modely také o něco trendovější. Firma se chce více zaměřit také na doplňky, které jsou z hlediska marží velmi výnosné.
Co se týče cen, které jsou ve srovnání se Zarou nebo švédským Hennes&Mauritz vyšší, Cassano nechce ustoupit. “Na cenovou válku nepřistoupíme,” řekl.
Zažitých zvyků se chce společnost držet také v oblasti odbytu. Zde i nadále bude fungovat zavedený franšízový systém. Koncern má sice několik vlastních megastorů, hlavní oporou jsou ale jednotlivé obchody, které mu nepatří. Tím se Benetton odlišuje od svých největších konkurentů. Ti díky vlastním prodejnám mohou lépe reagovat na změnu v módě a mají větší vliv na vybavení obchodů a prezentaci zboží.
Celkově chce do roku 2007 Benetton investovat 430 miliónů eur, zhruba polovinu z toho do odbytu. Obzvláště velký potenciál vidí Cassano v zemích střední a východní Evropy, Rusku a Číně.
Mezi investory plán přílišné nadšení nevzbudil, hodnota akcií koncernu se chvílemi propadala až o deset procent. Analytička jedné americké investiční banky v Miláně pak kritizovala především rozpočet firmy, který příští rok bude nakonec menší, než se očekávalo.
Cassano, který předtím pracoval jako manažer u Fiatu, navíc předpověděl, že v příštím roce bude zřejmě klesat jak obrat, tak zisk. Důvodem je podle něj i nadále obtížná hospodářská situace. “V roce 2004 ještě k oživení ekonomiky nedojde. Zlepšení očekávám až v roce 2005,” řekl.

Hospodářské noviny, 10.12.2003, autor: Marcello Berni, Handelsblatt

×

Šebestík opustí funkci šéfredaktora zpravodajství ostravské ČT

Starší článek

Interaktivní pořady – rostoucí zdroj příjmů televizí

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: T-Mobile

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více