Agentura B.I.G. součástí mezinárodní sítě Hill&Knowlton
Třetí největší tuzemská public relations agentura, firma B.I.G., se stala součástí mezinárodní sítě Hill&Knowlton. S mezinárodní PR agenturou B.I.G. podepsala asociační dohodu, spojení tedy nemá kapitálový charakter.
“Pro B.I.G. je to především příležitost využít zkušenosti zahraniční sítě při rozvoji svých služeb a v souvislosti s tím získávat i nové zakázky a nové klienty,” uvedl výkonný ředitel B.I.G. Dušan Michelfeit. Asociační dohoda by podle něj také měla B.I.G. pootevřít dveře do středoevropského regionu.
Hill&Knowlton podle Michelfeita zase prostřednictvím velké české agentury lépe dosáhne na tuzemský trh a získá přístup k portfoliu jejích klientů. “Ke spojování komunikačních agentur s mezinárodními sítěmi dochází již řadu let, je to jedna z možných cest rozvoje firmy,” podotkl Michelfeit.
Podle Luďky Raimondové, výkonné ředitelky Asociace public relations agentur, je součástí některé z mezinárodních sítí většina členů této asociace.
Spolupráce s nadnárodní sítí podle ředitelky může mít různý charakter, od těsnější obchodní spolupráce po volnou, kdy třeba agentura odvádí poplatky za členství ve sdružení. “Záleží to na strategickém rozhodnutí každé agentury,” podotkla Raimondová. Do sítí napříč zeměmi se podle Raimondové spojují i nezávislé agentury, aby si mohly vzájemně předávat kontakty na klienty a jinak spolupracovat.
Společnost B.I.G. vznikla před deseti lety. Je největším tuzemským producentem výročních zpráv, ale věnuje se i dalším PR aktivitám. V rámci asociační dohody s mezinárodní agenturou si B.I.G. zachovává svou identitu včetně jména.
Hill&Knowlton byla založena v roce 1927 v USA, nyní sídlí v New Yorku. Na evropský trh vstoupila v roce 1952 jako konzultant vznikajícího Evropského hospodářského společenství. Síť Hill&Knowlton má nyní asi 2.000 zaměstnanců a 70 poboček ve 38 zemích světa. Od roku 1987 je členem nadnárodní komunikační skupiny WPP Group.