Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zvýšení poplatků za televizi se zřejmě odkládá

Redakce MAM6. 11. 2003

Česká televize (ČT) se zvýšení koncesionářských poplatků zřejmě dočká nejdříve v příštím roce. Sněmovní výbor pro kulturu 5. listopadu doporučil odložit projednávání příslušné novely, řekl jeho místopředseda Petr Pleva (ODS). Poslanci chtějí podle něj nejprve od ČT materiál o tom, jak hodlá hospodařit a kde se sama snaží šetřit.
Pleva si nemyslí, že na rozhodnutí měla vliv nedávná reportáž ČT, která zákonodárce přirovnala k termitům, což řadu poslanců rozladilo. “Ne, já si myslím, že tohle nehrálo roli,” prohlásil.
Vládní návrh počítá s tím, že poplatek se ze současných 75 korun měsíčně zvýší na 95. Původní verze také předpokládá, že ČT by navíc mohla ztrojnásobit současné množství reklamy. Pleva ale v rozhovoru pro ČTK řekl, že možné je naopak postupné utlumení reklamy vyvážené výraznějším zvýšením koncesionářského poplatku. “Je to možné, ale není to jisté,” upozornil.
Již v červnu se mluvilo o variantě, podle níž by se poplatek zvýšil nejprve na 95 korun, v roce 2005 na 109 korun a od ledna 2010 na 121 korun. Reklama by se pak v několika krocích naopak snižovala až na nulu.
Poslanci z kulturního výboru podle Plevy navrhli zcela zamítnout vládní návrh novely zákona o ČT. Předloha počítá s tím, že Radu ČT už nebude volit jen sněmovna. Poslanci by nově měli rozhodovat pouze o třetině členů rady, druhou by volil Senát a třetí premiér. Pleva míní, že lepší je připravit zcela nový zákon o veřejnoprávní televizi, nikoli dílčí novelou opět měnit způsob volby televizní rady. “My si myslíme, že je potřeba udělat systémové kroky,” řekl ČTK.
Původně se předpokládalo, že sněmovna bude o koncesionářských poplatcích rozhodovat již na své prosincové schůzi, nyní se tedy zdá, že tento bod z programu vypadne. Další řádnou schůzi má přitom dolní komora naplánovanou až na únor příštího roku.
Generální ředitel ČT Jiří Janeček již v říjnu oznámil, že plánuje zrušit některé pořady. Chce ušetřit peníze a v příštím roce hospodařit v ČT s vyrovnaným rozpočtem.

×

Ježíšek opráší hračky, jež milovali rodiče

Starší článek

Ztráta Playboy Enterprises roste

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Tesco

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Extra

Salesforce není jen obchodní systém – stále více pomáhá i s marketingem

Klasická role CRM při shromažďování kontaktů a interakcí se zákazníky přestává stačit – roste zájem o nástroje na podporu akvizice…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více