Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vysoká cena má v Německu omezit konzumaci alkoholu u mládeže

Redakce MAM28. 11. 2003

Vysokou cenou chce německá vláda zamezit dětem a mládeži v konzumaci alkoholizovaných míchaných limonád, informovala zmocněnkyně kabinetu pro boj s omamnými prostředky Marion Caspersová-Merková. Spotřeba těchto takzvaných alcopops v poslední době dramaticky roste.
Za příklad si Němci berou Francii, která na tyto nápoje zavedla v roce 1997 dodatečnou daň a výsledným zdvojnásobením původní ceny se tam trh s alkoholizovanými limonádami se prakticky zhroutil. Podobně postupovalo také Švýcarsko letos na podzim.
Nové “trestné” dani se brání producenti, kteří tvrdí, že limonádové koktejly jsou jednoznačně určeny pro skupinu mladých lidí mezi 20 až 30 lety. Sociologové a lékaři však namítají, že sladká chuť po ovoci, barevný design lahví a agresivní reklama v televizích jednoznačně míří na nezletilce.
Barvy nápojů jsou světlezelené, tmavočervené, žluté či bílé a dobře se odrážejí v diskotékových světlech. Jména nápojů jako Bacardi-Breezer, Bacardi-Rigo nebo Smirnoff Ice připomínají podle některých psychologů dobrodružství a prázdninovou náladu. Obsahují přitom pět až šest procent alkoholu, většinou rumu, whisky nebo vodky.
Průzkumy ukazují, že k hotovým koktejlům z obchodů se uchyluje pravidelně asi 14 procent patnáctiletých. Odbyt se za poslední rok v Německu ztrojnásobil.
V Česku alkoholizované míchané limonády žádný velký rozmach nezažívají, řekl prezident Unie výrobců lihovin Vladimír Steiner s tím, že tuzemsku je na ně uvalena normální spotřební daň. V Německu jsou podle něj tyto nápoje zvýhodněné, protože daň z běžných lihovin je asi o polovinu vyšší. To způsobuje, že tam jsou alkoholizované limonády v porovnání s tvrdým alkoholem cenově výhodnější.

×

Stát možná v arbitráži neudělal vše, co mohl, naznačují výpovědi

Starší článek

Výrobce lan Lanex CZ mění logo a vrací se k původnímu jménu Lanex

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Heineken

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více