Vysoká cena má v Německu omezit konzumaci alkoholu u mládeže
Vysokou cenou chce německá vláda zamezit dětem a mládeži v konzumaci alkoholizovaných míchaných limonád, informovala zmocněnkyně kabinetu pro boj s omamnými prostředky Marion Caspersová-Merková. Spotřeba těchto takzvaných alcopops v poslední době dramaticky roste.
Za příklad si Němci berou Francii, která na tyto nápoje zavedla v roce 1997 dodatečnou daň a výsledným zdvojnásobením původní ceny se tam trh s alkoholizovanými limonádami se prakticky zhroutil. Podobně postupovalo také Švýcarsko letos na podzim.
Nové “trestné” dani se brání producenti, kteří tvrdí, že limonádové koktejly jsou jednoznačně určeny pro skupinu mladých lidí mezi 20 až 30 lety. Sociologové a lékaři však namítají, že sladká chuť po ovoci, barevný design lahví a agresivní reklama v televizích jednoznačně míří na nezletilce.
Barvy nápojů jsou světlezelené, tmavočervené, žluté či bílé a dobře se odrážejí v diskotékových světlech. Jména nápojů jako Bacardi-Breezer, Bacardi-Rigo nebo Smirnoff Ice připomínají podle některých psychologů dobrodružství a prázdninovou náladu. Obsahují přitom pět až šest procent alkoholu, většinou rumu, whisky nebo vodky.
Průzkumy ukazují, že k hotovým koktejlům z obchodů se uchyluje pravidelně asi 14 procent patnáctiletých. Odbyt se za poslední rok v Německu ztrojnásobil.
V Česku alkoholizované míchané limonády žádný velký rozmach nezažívají, řekl prezident Unie výrobců lihovin Vladimír Steiner s tím, že tuzemsku je na ně uvalena normální spotřební daň. V Německu jsou podle něj tyto nápoje zvýhodněné, protože daň z běžných lihovin je asi o polovinu vyšší. To způsobuje, že tam jsou alkoholizované limonády v porovnání s tvrdým alkoholem cenově výhodnější.
Podobné zprávy

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
