V módě jsou krátké dovolené
TITULEK13: V módě jsou krátké dovolené
Úsporná opatření v německých domácnostech si stále vynucují škrty ve výdajích na dovolené. Novým trendem, který byl patrný již loni, jsou proto krátké pobyty a cesty, jejichž délka nepřesáhne jeden týden a většinou jde pouze o prodloužené víkendy. Analýza agentury Web-Tourismus uvádějí, že v roce 2002 Němci uskutečnili 53,1 milionu takových akcí a vynaložili za ně úhrnnou sumu 15,4 miliardy eur. Nejvíce prostředků z těchto cest nechali v domácích destinacích (10,4 miliardy eur), v Rakousku utratili 1,89 miliardy eur a ve Francii 725 milionů eur. Průměrně vyšla jednotlivce taková rekreace na 255 eur. Největší podíl na výdajích měla doprava (39,5 %) a ubytování (28,5 %), oproti minulosti se naopak šetří na nakupování, zábavě a kulturních akcích. Celkově přitom letos došlo k meziročnímu poklesu počtu cest o 8,6 % a výdajů na ně o 8,3 %. Zástupci Web-Tourismus vidí příčinu spíše v letošním kalendáři, jenž skýtal méně možností k tvorbě prodloužených víkendů než v roce 2002.