Úspěšný šéf britské televize končí
Manažerské úspěchy dovedly letos Tonyho Balla, který zvedl sledovanost jak amerického kanálu Fox Sports, tak i britské satelitní sítě BSkyB, k druhému místu v žebříčku britských manažerů. Přesto se rozhodl BSkyB opustit.
Pět let měnil Tony Ball neúspěšnou síť BSkyB, až se stala nejsledovanější evropskou placenou televizí. Vybudoval interaktivní programy pro své zákazníky a změnil je tak z pasívních příjemců programů v diváky, kteří svou televizi mohou využít například místo počítače k nákupům po internetu.
Letos pod jeho vedením BSkyB dosáhla po pěti letech konečně zisku, zvýšila počet svých zákazníků na sedm miliónů a zavedla digitální vysílání do více než třiceti procent britských domácností.
Svůj odchod Ball oznámil na konci října. Jeho nástupcem se v největší ze společností mediálního impéria Ruperta Murdocha stal magnátův syn James Murdoch, napsal server BBC News.
“Největší zásluhou Tonyho Balla je, že dokázal diváky přesvědčit, aby přešli z analogového na digitální vysílání. Především je neznechutil žádným obtěžováním. Technici vždy přijeli v dobu, kterou si zákazník určil,” citoval server Business Week Rosemary Gallagherovou z časopisu Broadcast Magazine.
Svou strategii shrnul Ball do několika slov: “Nechci pouze, aby BSkyB byla v každé britské domácnosti, ale aby se na ni v každé britské domácnosti dívali.”
Než Ball přišel v roce 1999 do BSkyB, pomohl Murdochovi k vyšším ziskům v USA. Změnil koncepci kanálu Fox Sports International, kde se soustředil na rozšíření živého vysílání a zařazování alespoň jednoho živého přenosu denně.
Tuto praxi pak užil i v BSkyB. Divákům britské televize přinesl více sportovních přenosů. V letošním roce se mu podařilo za 1,1 miliardy liber prodloužit smlouvu k vysílacím právům fotbalové Premiere League. Splnil tak vizi svého šéfa Ruperta Murdocha, který na sportovní vysílání klade velký důraz.
Tony Ball měl k televizi vždy blízko. Když v šestnácti letech dokončil střední školu, nastoupil u Thames Television. Pak přešel k British Satellite Broadcasting, předchůdkyni BSkyB, kterou ovládlo Murdochovo impérium.
Proč tedy tento úspěšný manažer odchází? “Svůj úkol jsem splnil a nyní se chci soustředit na jiné aktivity,” tvrdí v oficiálním prohlášení Ball. Britská média však spekulují i o dalších důvodech. Ball se podle nich znelíbil Murdochovi. “Začal být příliš ambiciózní a možná i začal uvažovat o tom, že by chtěl být sám sobě šéfem, a ne pořád vydělávat peníze pro Ruperta Murdocha,” řekl Andrew Neil, Ballův předchůdce u BSkyB.
Hospodářské noviny, 10.11.2003, autor: Adam Junek
Podobné zprávy

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
