Úřad zkoumá smlouvy televizní skupiny Sogecable s Hollywoodem

10. 11. 2003 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Španělský úřad pro kontrolu hospodářské soutěže prověřuje v těchto dnech praktiky společnosti Sogecable, která dominuje trhu placené televize v zemi. Úřad kontroluje především její exkluzivní smlouvy s největšími hollywoodskými studii, týkající se vysílacích práv k filmům.
Podnětem k šetření byla stížnost telekomunikační a kabelové TV společnosti ONO, která se domnívá, že dohoda mezi Sogecable a Hollywoodem porušuje pravidla hospodářské soutěže.
„Úřad bude zjišťovat, zda jsou kontrakty v souladu se španělskou legislativou,“ uvedl pro agenturu Reuters sekretář úřadu Luís de Guindos. „Zaměří se také na to, zda požadavky hollywoodských studií vůči jiným televizním společnostem v zemi nejsou přemrštěné,“ dodal de Guindos.
Společnost Sogecable v minulých dnech oznámila, že se její ztráta za tři čtvrtletí letošního roku zdvojnásobila a dosáhla částky 143,7 miliónu eur. Důvodem bylo především financování fúze s provozovatelem konkurenční satelitní televize Vida Digital.
Sogecable kontroluje španělská mediální skupina Prisa a telekomunikační gigant Telefónica.
Telekomunikační a kabelovou společnost ONO vlastní tři severoamerické finanční skupiny a největší španělská banka Santander Central Hispano.

Hospodářské noviny, 10.11.2003, autor: Sabina Kunešová

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.