Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slovenská Markíza zdržuje peoplemetry

Redakce MAM6. 11. 2003

V těchto dnech se rozhoduje o tom, kdy se na Slovensku začne měřit sledovanost televizních programů peoplemetry. Zadavatelem peoplemetrového výzkumu je letos ustavená společnost PMT Bratislava, s. r. o., ve které mají rovný podíl 31,5 % veřejnoprávní STV, a komerční Markíza, jejímiž dalšími zakladateli jsou TV Joj (16 %), zpravodajská TA3 (11 %) a zájmové sdružení mediálních agentur AMA (10 %). Vlastní výzkum bude provádět firma TNS SK z mezinárodní skupiny Taylor Nelson Sofres, jejíž filiálka měřila sledovanost televize v ČR v letech 1997-2002. V současné době získávají slovenské televizní stanice data o sledovanosti z deníčkových průzkumů, které provádějí na sobě nezávisle Slovenská televize STV a Markíza. Data obou průzkumů se různí, nejsou kompatibilní, což ztěžuje práci mediálním agenturám, které zodpovídají za efektivitu a účinnost vysílaných reklamních spotů. Reklamní průmysl si zvykl využívat více výzkum VISIO iniciovaný TV Markízou, který vykazuje vyšší sledovanost Markízy, než denní kontinuální výzkum DKV SVT. Je tedy pochopitelné, že Markíze současný stav vyhovuje. Také proto se Markíza stavěla pasivně až nepřátelsky ke snahám TV Joj zavést peoplemetry už od loňského března, kdy TV Joj jako konkurent s přímým napojením na českou Novu vstoupila na slovenský trh. Ačkoliv Markíza je součástí PMT, v současné době se zdráhá připojit svůj podpis ke smlouvě s TNS SK pod záminkou, že je třeba nejdříve stabilizovat vnitřní poměry v PMT. Argumentuje tím, že STV se stane bezprostředním podílníkem PMT až v lednu. Někteří pozorovatelé však tento krok hodnotí jako součást zdržovací taktiky, která má umožnit Markíze ještě celý rok 2004 využívat výhodnější data z deníčkových průzkumů. Praxe ukazuje, že peoplemetry snižují zjištěné procento sledovanosti u dominantních stanic televizního trhu. Pokles v počtu změřených diváků zažila i TV Nova v červnu 1997, když se peoplemetry zavedly v České republice.

Ekonom, 6.11.2003, autor: (MIŠ)

×

Před Vánocemi se na dluh kupuje hlavně elektronika

Starší článek

Jablko sváru v Německu – poplatek

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Slido

Zombie útočí na online schůzky. Slido bojuje s Přitakávači, Skrolovači i Spáči

Brandovou kampaň Slido pro americký trh má na svědomí Triad Advertising spolu s Bistro Films. Spot režíroval Marek Partyš.
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Nová prodejna Asko nabídne vylepšený koncept a největší kuchyňské studio

Nová prodejna Asko – Nábytek v Havířově otevře 29. května a kromě inspirace zákazníkům nabídne i poradenství ohledně vybavení domácnosti a největší…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Pět českých vydavatelství dostane od Google zaplaceno za své zprávy

Google dnes spouští v Česku svůj nový produktový a licenční program pro zpravodajství s názvem Google News Showcase, v české verzi Výběr Zpráv Google.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více