Expandovat na český trh plánuje německý textilní řetězec Takko, který je možné zařadit mezi textilní diskonty. V tuto chvíli má otevřeny dvě pilotní prodejny v nákupních centrech v Praze- -Štěrboholích a v Praze na Zličíně. Řetězec je zatím silně zastoupen pouze ve své domovině v Německu, kde během 20 let vybudoval síť o 674 prodejnách a v příštích 14 dnech zde otevře dalších osm prodejen, a v Rakousku, kde má 66 prodejen. Do dvou let v obou zemích přibude dalších bezmála 100 prodejen. Pouhých pět prodejen má v Nizozemsku a kromě ČR běží pilotní projekt také ve Slovinsku. Podle vyjádření ředitele firmy Ralfa Ecka pro německý tisk by právě v ČR a ve Slovinsku měla příští rok firma otevřít na základě dosavadních prodejních výsledků minimálně dalších deset prodejen. Firma tak bude bojovat o trh, jehož velikost odhaduje Ročenka českého obchodu na 70 mld. Kč bez DPH a kde působí 12 tis. prodejců. Největší konkurenci kromě hypermarketů představuje firma pro cenově srovnatelný řetězec Kenvelo se 44 prodejnami a obratem 1,5 mld. Kč. Takko nabízí své produkty pod osmi privátními značkami rozdělenými podle věku, použití a životního stylu zákazníků. Mezi standardní marketingové nástroje řetězce patří leták a věrnostní program (karta – 5 %), komunikační mix v Německu zahrnuje i televizní reklamu.
Marketing & Media, 24.11.2003, autor: Bohuslav Bohuněk