Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Publikace o obrazu cizinců v médiích

Redakce MAM6. 11. 2003

Publikaci o obrazu cizinců a menšin v českých médiích vydalo Multikulturní centrum Praha. Téměř stostránkovou knížku “Nečitelní cizinci: Jak se (ne)píše o cizincích v českém tisku” rozeslalo již do 500 knihoven po celé republice. Informovala o tom koordinátorka projektu Média a menšiny Barbora Hořavová z centra.
Česká média představují podle ní čtenářům, divákům a posluchačům cizince a příslušníky menšin většinou v zaběhaných stereotypech. Vietnamci jsou obvykle trhovci, Ukrajinci dělníci, Číňané vzbuzují dojem masy. “Cizinci sami vůbec nedostávají prostor se ke své situaci vyjádřit. Ztrácejí možnost říci, že nejsou všichni stejní,” uvedla Hořavová. Média podle ní většinou oslovují jen policejní mluvčí, neziskové organizace či úřady.
Novináři si ale stěžují, že cizinci s nimi obvykle mluvit nechtějí. Brání se také tím, že nemají čas na dlouhé sbírání informací. Jsou rovněž pod tlakem vedení redakcí a vydavatelů, kteří nepovažují příběhy lidí ze zahraničí za příliš atraktivní, řekla Hořavová.
Podle ní není chyba jen na straně novinářů. Na vině jsou i neziskové organizace a samotní cizinci. Jejich spolky by se měly samy snažit představit se a nabídnout své kulturní i jiné akce. Neziskový sektor by jim v tom měl být více nápomocen.
V nové publikaci, kterou mohou zájemci získat zdarma na internetové adrese centra www.mkc.cz, v pražském centru i po telefonické objednávce, čtenáři najdou obsahovou analýzu českého tisku, kterou zpracovali sociologové Petra Klvačová a Tomáš Bitrich. Do publikace jsou zařazeny příspěvky mediálního analytika Jana Jiráka a lingvistky Kamily Karhanové i texty cizinců, kteří v Česku žijí. Nechybí slovníček pojmů a adresář kontaktů. Vybrané části jsou přeloženy do angličtiny.
Poznání obrazu cizinců v médiích má přispět k lepšímu soužití a začlenění příslušníků různých národů a menšin do české společnosti. Projekt se publikací a dalšími aktivitami snaží vyprovokovat novináře k jinému přístupu k cizincům. Čtenáře pak chce naučit rozluštit obsah novinářských sdělení. Evropská unie podpořila program částkou 25.100 euro (asi 800.000 korun).

×

Výdaje na reklamu v Polsku dosáhly za 9 měsíců 7,51 mld. PLN

Starší článek

Mefa: Lidé platí za léky stále více

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více