Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Po Lidlu přichází do Česka Takko

Redakce MAM21. 11. 2003

Dvacet pět miliard korun si na tržbách “dělí” prodejci oděvů. Trh zatím ovládá Kenvelo a pět hypermarketů. Zanedlouho se vše může podstatně změnit. V Česku hodlá expandovat německý prodejce oděvů Takko.
Jde o síť diskontních obchodů, která se svou strategií podobá německému řetězci Lidl: Cílem je být co nejlevnější a co nejvíce zahustit prodejní síť. V Rakousku už má Takko za tři roky existence 66 obchodů. Do dvou let plánuje otevření dalších devadesáti.
“V Česku by to mohlo být ještě více. K tomuto závěru nás vedou výsledky našich dvou pražských pilotních prodejen,” odhaduje šéf firmy a jeden z akcionářů Ralf Eck. Takko je spolu se sítí Kik nejrychleji rostoucím německým diskontem. Jeho tržby se celosvětově blíží sedmi stům miliónům eur.
V Česku vedoucí oděvní řetězec Kenvelo má příjmy zhruba patnáctkrát nižší. Více prodává pouze Tesco Stores, které utržilo za minulý rok 3,3 miliardy korun.
“Koncentrace oděvního trhu sice probíhá, ale ne tak rychle jako v ostatních částech trhu. V souvislosti s růstem počtu velkých nákupních center se zvyšuje počet mezinárodních řetězců s módou vstupujících na náš trh,” vysvětluje Martina Drtinová z poradenské společnosti Incoma Research.
V minulém roce se mezi dvacítku největších prodejců propracovaly mezinárodní sítě C&A, La Halle a Marks & Spencer. Takko však za své budoucí největší konkurenty považuje vedle Kenvela především prodejny New Yorker a H&M.
Marketinková ředitelka společnosti H&M Hilda Granditsová ale příchod Takko vítá: “Může zvýšit povědomí lidí o módě, což je vždy pozitivní pro celý oděvní trh, tedy samozřejmě i pro nás,” zdůvodňuje Granditsová.
Takko není typem takzvaného tvrdého diskontu. “Naše pobočky jsou vybaveny normálně, z krabic neprodáváme,” doplňuje Eck. Takko provozuje 674 obchodů v Německu, 66 v Rakousku a další dva v Nizozemsku. V průměru otvírá 50 obchodů ročně. 72 procent akcií ovládá firma Permira, 11 procent penzijní fond NIB. Zbylou část mají bratři Ralf a Gerwin Eckovi.

Hospodářské noviny, 21.11.2003, autor: Barbara Bublíková, Michal Uryč-Gazda

×

iHNed.cz s WAPem i u Oskara

Starší článek

Firmy letos vydávají na vánoční reklamu stamilióny korun navíc

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více