Plzeňskému Prazdroji roste prodej levných i nealkoholických piv

24. 11. 2003 12:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Plzeňskému Prazdroji trvale roste prodej levných a nealkoholických piv. Meziroční nárůst dosáhne letos shodně nejméně deseti procent. Informoval o tom technický ředitel největšího pivovaru ve střední Evropě Stanislav Fridrich.
Takzvaných ekonomických značek Primus a Klasik letos podnik prodá přes jeden milion hektolitrů, což je téměř osmina roční produkce pivovarů v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích. Piva Klasik, které se prodává v supermarketech přibližně za cenu 5,90 za půllitrovou láhev, prodá letos pivovar podle Fridricha zhruba 700.000 hektolitrů, přičemž loni to bylo o sedminu méně.
„Tato piva se prodávají v souladu s očekáváními. Prodej hodně závisí na sezónnosti, nejlepší výsledky máme v létě,“ řekl mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.
Také prodej nealkoholického Birellu stabilně roste. V průměru se jedná o 15 procent každý měsíc. „Loni jsme poprvé překročili 100.000 hektolitrů, letos to bude určitě vyšší,“ uvedl Bechtin. Podle Fridricha už Prazdroj ovládá více než polovinu českého trhu s nealkoholickými pivy.
Plzeňský Prazdroj, který patří druhé největší pivovarnické společnosti na světě SABMiller, letos plánuje další nárůst celkového prodeje piva v Česku. Podle obchodního ředitele Otakara Bindera je reálný minimálně tříprocentní meziroční růst. Stejný růst potvrdil generální ředitel Steven Woodward. Podle Bindera stále výrazně roste po celé republice počet nových restaurací.
Podnik loni prodal v zemi přes 7,74 milionu hektolitrů piva, což bylo o 6,4 procenta více než v roce 2001. Za loňský fiskální rok do konce března 2003 vykázal Prazdroj čistý zisk 2,096 miliardy a utržil 11,46 miliardy korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.