Pět tipů pro úspěšný web

24. 11. 2003 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Blýskněte se „třešničkou na dortu“

Jako příklad využijme průmyslový podnik Pražská teplárenská, který zveřejňuje předpověď počasí přímo od Meteopressu, či produktový web Pribináčka s recepty využívajícími tento populární tvarohový krém. Sekce Průvodce investora na webu stavební firmy De Facto zase radí, jak např. vybírat pozemek.

Stránky je možné obohatit i přebíráním zajímavých článků z branže, viz již zmiňovaná Pražská teplárenská. Nezapomínejte ale vždy uvést zdroj.

Stalo se

Neměli byste ani zapomínat na aktuality z firmy. Pokud získáte nového klienta, dohodnete významný kontrakt, měníte zaměstnance či kolegyně očekává přírůstek do rodiny, informujte o tom návštěvníky vašich stránek. V případě posledního tipu je jasné, že taková zpráva se těžko objeví na webu banky. Ale proč by se šťastnou novinou nemohla pochlubit třeba reklamní agentura?

Pokud si čas na tvorbu novinek hledáte jen obtížně, nechte to na profesionálech. Trh nabízí dostatek internetových, PR a komunikačních agentur, které zajistí napsání a stylistické upravení textů nebo dodají grafiku. Na vás zůstane jen práci zadat a schválit.

Vyvarujte se chyb

Největším prohřeškem je uvádění mylných (zastaralých) informací. Sami jste možná narazili na podobné případy, kdy internetové stránky obsahují: měsíc po přestěhování firmy starou adresu a telefonní spojení, „akční nabídku“ dávno vyprodaných produktů nebo optimistické vize ředitele, který už před delší dobou „byl odejit“ kvůli neschopnosti.

To jsou ty nejhorší případy neaktuálnosti, které o marketingové pečlivosti a odpovědnosti vlastníka takové stránky nevypovídají mnoho pozitivního. Jenže: „Jak máme aktualizovat web, když naši IT specialisté mají tolik jiné práce a externí firmě musíme za úpravu platit nemalou část našeho budgetu?“

Publikační systém šetří čas

Řešením je uživatelsky přívětivý publikační systém (angl. Content Management System – systém pro správu/řízení obsahu). Plnohodnotný CMS umožňuje pracovat s webovými stránkami jako se složkami v operačním systému počítače. Různé soubory (obrázky, texty, grafické šablony, videa, zvuky atd.) lze ukládat do jednotlivých sekcí, kopírovat je či odstranit několika kliknutími. Ovládání je tak snadné, že základní úkony zvládne i sekretářka.

Podle čeho vybírat

Kvalitní publikační systém by měl být především modulární. To znamená, že ho tvoří základní jádro a velké množství na sobě nezávislých funkcionalit (např. elektronický obchod, ankety, e-mailer, fulltextové vyhledávání, statistiky návštěvnosti atd.). Z dostupných modulů si pak jednoduše vyberete. Je to jako v supermarketu, kdy do jednoho košíku vkládáte zboží podle potřeby. Díky tomu zaplatíte opravdu jen za to, co budete využívat.

Ke snazší orientaci slouží různé edice, kde jsou jednotlivé moduly už sdružené. Vybrat si může jak drobný živnostník, tak nadnárodní firma. Edice mají názvy jako Start, Personal, resp. Professional nebo Enterprise apod.

V neposlední řadě se zajímejte o reference a bezplatný demopřístup. Teprve vlastní zkušeností objektivně a nezávazně porovnáte jednotlivé systémy. Na závěr poznámka o ceně: Její součástí by mělo být i odborné zaškolení a u rozsáhlých projektů rovněž neustálá technická podpora.

Autor je obchodní a PR manažer fullservisové interaktivní agentury iMagic.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.