Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Olomoucká univerzita upravila komunikaci s médii

Redakce MAM11. 11. 2003

Univerzita Palackého (UP) v Olomouci vydala mediální kodex, který upravuje komunikaci s médii. Podle některých kritiků tak hodlá vedení univerzity zabránit svým zaměstnancům, aby se vyjadřovali k nepříjemným tématům. Rektorka UP Jana Mačáková výhrady odmítá.
“Smyslem směrnice nebylo zakázat našim zaměstnancům, aby se pro média vyjadřovali. Tato možnost totiž patří k základním akademickým svobodám,” řekla.
Podle ní má kodex vymezit, jaká vyjádření lze považovat za oficiální a ve kterých případech se jedná pouze o osobní názor jednotlivce či skupin. “Každý z pracovníků má neomezenou možnost komunikovat s novináři. Chtěli jsme jen oddělit oficiální stanoviska od osobních vyjádření. Možná, že text není jasný,” připustila rektorka.
Směrnice mimo jiné určuje, že o záležitostech fakult, studentů, kateder, klinik a podobně mohou oficiálně informovat pouze děkani či vedoucí pracovišť. Za univerzitu pak mohou hovořit mimo jiné rektorka, kancléř či kvestor. “Ostatní zaměstnanci UP mohou poskytovat informace toliko na základě zmocnění rektorem UP,” stojí v dokumentu.
Právě tato část se nelíbí mnoha akademikům. “Když jako odborný asistent budu chtít komentovat rozhodnutí vedení univerzity, měl bych se na to ptát rektorky. To je absurdní,” řekl jeden z asistentů, který si však nepřál být jmenován. “Nejsem totiž výslovně uveden v kodexu,” vysvětlil to. “Normu jsem si přečetla a pokládám ji za výsměch všem snahám o věcnou a neanonymní diskusi na zdejší akademické půdě,” uvedla v diskuzním příspěvku na webových stránkách UP další ze zaměstnanců.
Podle Petra Bilíka z iniciativy Počítejte s námi je kodex kontraproduktivní. “Naprosto se neslučuje s realitou na univerzitě a myšlením akademiků. Je zřejmě důsledkem velké opatrnosti vedení univerzity, protože v Olomouci akademická obec problémy diskutuje mnohem důsledněji než jinde, což může činit potíže,” řekl ČTK.
Jiní odpůrci dokumentu vidí za směrnicí odezvu na posledních několik problémů UP, které se řešili na stránkách novin. Šlo například o umístění skulptury Nebeský globus na nádvoří bývalého jezuitského konviktu, o němž rozhodlo vedení univerzity přes protesty kateder, které v objektu sídlí.

×

Tuzemské televize nestojí o utkání favorita mistrovství Evropy

Starší článek

Říjen-rekordní měsíc pro český internet

Novější článek

Podobné zprávy

Extra
Foto: Sprinx Consulting s.r.o.

Salesforce není jen obchodní systém – stále více pomáhá i s marketingem

Klasická role CRM při shromažďování kontaktů a interakcí se zákazníky přestává stačit – roste zájem o nástroje na podporu akvizice…
19. 4. 202119. 4. 2021
Newsletter

Každý si myslí, že v práci jen hraju hry

Společenské hry jsou jedním z mála segmentů trhu, kterému se dařilo, říká Pavel Prachař z Mindoku
19. 4. 202115. 4. 2021
Newsletter

KOMENTÁŘ: Značky a jejich politický engagement

Před pár dny vypukla v mé sociální bublině zajímavá debata kolem postu Davida Navrátila z České spořitelny, který poukazoval na průzkum od Deloitte…
19. 4. 202118. 4. 2021
Newsletter

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202118. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více