Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nové televizory musejí být digitální

Redakce MAM13. 11. 2003

Neúspěšně skončil pokus asociace amerických výrobců spotřební elektroniky soudní cestou zvrátit rozhodnutí Federální komunikační komise FCC, podle něhož se od ledna roku 2007 smějí prodávat jen televizní přijímače schopné přijímat digitální signál. Výjimku budou mít pouze televizory s úhlopříčkou obrazovky menší než 33 centimetrů. Odvolací soud ve Washingtonu podpořil FCC, která vycházela z toho, že Kongres rozhodl ukončit analogové vysílání v prosinci roku 2006 a že elektronický průmysl se k výrobě modernizovaných televizorů staví váhavě. Asociace argumentovala tím, že cena televizoru se zvýší o 200 amerických dolarů, přičemž ti, kteří jsou napojeni na kabel nebo mají satelitní set-top box, digitální televizory nebudou ještě nějakou dobu potřebovat. Soudce John G. Roberts rozsudek zdůvodnil tím, že je třeba překonat mrtvý bod: “Vysílatelé nenabízejí více digitálních programů, protože většina diváků nemá digitální televizory, nedostatek atraktivních programů pak je důvodem, že diváci váhají s investicemi do digitální techniky.” Soud se zároveň přiklonil k názoru FCC, podle něhož nové digitální televizory budou dražší jen o 50-75 amerických dolarů. Přechod na digitální vysílání se v USA dotkne asi 15 procent domácností s vlastní anténou, které si budou muset opatřit nové přijímače. Pokud nezatouží po lepší kvalitě a dodatečných službách digitální televize, kabeloví diváci v dohledné době nový televizor kupovat nemusejí, převod digitálního signálu jim zajistí kabeloví operátoři. Silná podpora digitální televize ze strany americké vlády a úřadů je motivována jednak úmyslem co nejrychleji opustit dosavadní zastaralý vysílací standard NTSC s 525 řádky a dále snahou uspořit vysílací frekvence, které chce vláda po vypnutí analogu v roce 2007 vydražit pro jiné komunikační služby.

Ekonom, 13.11.2003, autor: (MIŠ)

×

Veřejnoprávní televize zvýšila odhad letošní ztráty na 300 milionů

Starší článek

ITN chce do Iráku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Kupi.cz/Benu

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více