Mediální rada udělila tři jihočeské frekvence Radiu Proglas

24. 11. 2003 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V licenčním řízení na tři jihočeské rozhlasové frekvence pro města České Budějovice, Písek, a Tábor zvítězilo Radio Proglas, které se orientuje na křesťanské hodnoty. Rozhodla o tom Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Kmitočty Radio Proglas získalo do 7. června 2007, což je datum vypršení jeho licence. Pro vítěze hlasovalo devět členů rady, tři proti, informoval předseda rady Petr Pospíchal.
„Radio Proglas nabídlo určitou přidanou hodnotu jihočeskému regionu, rozšíří pluralitu vysílání,“ zdůvodnil rozhodnutí rady Pospíchal. Radio Proglas už navíc v tuzemsku vysílá, rada má proto záruky, že obstojí i ekonomicky, dodal předseda.
Jihočeská kmitočtová síť lokálně pokrývá města České Budějovice, Písek a Tábor. Podle teoretických výpočtů bude Radio Proglas v Českých Budějovicích dostupné 100.000 obyvatel, v Písku 30.000 obyvatel a v Táboře 40.000 lidí.
Stejný program, který bude nyní nově dostupný i Jihočechům, vysílá Proglas v Brně, Bystřici pod Hostýnem, Jeseníku, Liberci, Nových Hradech, Příbrami a Uherském Brodě. Licenci má Radio Proglas od roku 2001. V Českých Budějovicích bude vysílat na frekvenci 92,3, v Písku na 89,5 a Táboře na 88,7 FM.
Rada vyhlásila licenční řízení o prázdninách s termínem podání přihlášek do 24. září. Původně zájemci předložili 24 projektů, někteří z účastníků podali projekty dva. Pět projektů rada vyřadila kvůli neúplnosti, jeden žadatel odstoupil. Členové rady o vítězi rozhodli po středečních veřejných slyšeních.
Na zasedání rada také připomínkovala vládní návrh zákona o elektronické komunikaci. Rada dále schválila převod obchodních podílů v Rádiu OK a Rádiu Olympic na společnost Stamford Managing a odhlasovala i převzetí stoprocentního podílu provozovatele Rádia Euro K První rozhlasovou společností.
Rada prodloužila souhlas ke zkušebnímu digitálnímu rozhlasovému vysílání Českého rozhlasu na středních vlnách systémem DRM v Hradci Králové do 30. listopadu.
Mediální rada dále odložila stížnost fyzické osoby Tomáše Linharta na to, že televize Nova neuveřejnila jeho odpověď na reportáž Anděl smrti v pořadu Na vlastní oči. Reportáž se jej týkala. Linhartova žádost o odpověď neodpovídá mediálnímu zákonu, zdůvodnila rada své rozhodnutí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.