McDonald’s má nový recept, jak vylepšit vztah zákazníků ke značce

19. 11. 2003 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s se snaží budovat nové vztahy se zákazníky. Reaguje tak na zhoršené výsledky prodeje. Nejnovějším prvkem celkového ozdravného procesu, kterým firma prochází, je nabídka hraček, videokazet, knih a oděvů pro děti. Tato řada se bude pod značkou McKids prodávat v maloobchodě, nikoli v restaurační síti, uvedla firma ve zprávě.
„Snažíme se navazovat kontakty se zákazníky novými způsoby, a to jak uvnitř, tak vně restaurací,“ řekl listu Chicago Sun-Times marketinkový šéf firmy Larry Light. Vedení restauračního řetězce teď jedná o umístění své řady McKids se zástupci maloobchodních sítí. V USA jsou to mimo jiné prodejny Wal-Mart a Target.
Řada McKids se přitom nemá stát hlavním zdrojem příjmů firmy McDonald’s. „Jde především o budování značky a vztahu se zákazníky,“ uvedla pro agenturu AP mluvčí řetězce Anna Rozenichová. Finanční cíle nesdělil ani Larry Light, upozornil jen, že firma by se do podobného podniku nepustila, kdyby mělo jít o vyhozené peníze.
Například řada hraček McKids ještě více rozšíří současnou, velmi oblíbenou nabídku, jež je součástí menu Happy Meal. Zřejmě nejpopulárnější je dnes McFlurry, která se dokonce dostala do žebříčku deseti nejoblíbenějších hraček letošního roku. Ten sestavil list USA Today podle poptávky na nedávném hračkářském veletrhu.
Všechny hračky, které McDonald’s zatím nabízí, vyrábějí renomované firmy, mimo jiné Hasbro, Mattel, Creative Designs nebo SpinMaster. Licenční spolupráce bude pokračovat i nadále. Firma oslovila i přední výrobce dětského sportovního oblečení. Knihy a DVD by měly být zábavné, interaktivní i výchovné. Děti se v nich například dozvědí, jak žijí jejich vrstevníci v jiných zemích.
Řada McKids se příští rok na jaře začne prodávat v USA, Kanadě, Mexiku, Japonsku, Číně, Austrálii, Jižní Koreji a na Tchaj-wanu. „Přesný plán nasazení projektu v Evropě zatím neznáme,“ sdělila HN k uvedení McKids do Česka mluvčí McDonald’s ČR Drahomíra Jiráková. Je ale zřejmé, že se v ČR objeví také, dodala.
Firma v rámci ozdravného procesu vyslyšela volání po zdravějším sortimentu a rozšířila dietní nabídku. To už se promítlo na jejím zisku, který se ve třetím čtvrtletí zvýšil meziročně o 12 procent.

Hospodářské noviny, 19.11.2003, autor: (sab)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.