Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Ježíšek opráší hračky, jež milovali rodiče

Redakce MAM6. 11. 2003

Můj malý pony, maskovaní roboti Transformers, želvy Nindža či Šmoulové. Hračky, které se před dvaceti a více lety prodávaly po miliónech, se před Vánoci nečekaně vrátí do západních obchodů.
Největším výrobcům jako Mattel či Hasbro totiž došla invence, a tak vsadili na “retro”. Hračky z 80. let nabízejí ve světě všechny velké obchodní sítě, v USA mimo jiné i Wal-Mart nebo Toys “R” Us. Australský obchodní dům Myer Grace Bros podle listu Sydney Morning Herald objednal 20 tisíc figurek želvy Nindža. A nákupčí Greg Maddison věří, že do Vánoc budou pryč.
Loňský rok byl pro obchodníky a výrobce hraček nejhorším za posledních třicet let. Letos by to dle Národní federace maloobchodního prodeje v USA mělo být lepší – vánoční prodej by se měl zvednout o 5,7 procenta na 217 miliard dolarů.
Propad minulého roku předurčilo to, že v nabídce obchodů chyběly hity, jakými v druhé polovině 90. let byly tamagoči, Pokémon nebo později skládací koloběžky. V kinech navíc letos chybějí dětské hity jako Harry Potter nebo Hvězdné války, na které hračkářské firmy v minulosti rovněž spoléhaly. “Harry Potter šel na odbyt, ale letos se nic podobného neobjevilo,” říká mluvčí české sítě Carrefour Jana Havlíčková.
BBC v této souvislosti připomíná, že “oprášení” již vyzkoušeného vyjde mnohem levněji než novinka, jejíž vývoj i propagace jsou drahé a úspěch nejistý. “Je to zřejmý signál, že výrobci hraček už nevědí kudy kam,” citoval Sydney Morning Herald analytika Christophera Lundquista.
V Česku se ovšem návrat do 80. let zatím odkládá. Světové hračky z této éry se totiž v domácích obchodech objevily až na počátku 90. let. “Žádný odklon od nabídky z loňského roku nepřipravujeme,” tvrdí mluvčí Tesco Stores Martina Čermáková. Její firma loni nejvíce vydělávala na panenkách Chou-Chou a Barbie, stále se prodávají i stavebnice Lego.

Hospodářské noviny, 6.11.2003, autor: Sabina Kunešová

×

Jablko sváru v Německu – poplatek

Starší článek

Zvýšení poplatků za televizi se zřejmě odkládá

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202121. 4. 2021
Marketing

Tento mění design produktů a komunikaci s VMLY&R Commerce a Ogilvy

Značka hygienických papírových produktů Tento uvádí na trh nový design a s ním spojenou komunikaci. Nese název Jemnost přírody a značka…
21. 4. 202121. 4. 2021
Lidé

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Platforma pro střední a východní Evropu se zaměří na produkci obsahu, videoprodukci, kreativní lokalizaci, služby spojené s UX a další digitální služby.
21. 4. 202121. 4. 2021
Sport

Volkswagen spustil soutěž Zažij Euro. Vítěz soutěže povečeří s Petrem Čechem

Volkswagen vyhlašuje soutěž Zažij Euro o atraktivní ceny. Výherce hlavní ceny pojede do Londýna na fotbalový zápas mezi českou a anglickou reprezentací na…
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více