Informa: Prodej hudby ve světě začne růst nejdříve v roce 2005

19. 11. 2003 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodej hudby ve světě po třech letech poklesu obnoví růst nejdříve v roce 2005. Letos světový maloobchodní prodej hudby klesne na 28,2 miliardy dolarů ze 30,9 miliardy v roce 2002. Uvedla to londýnská průzkumová agentura Informa Media Group.
V příštím roce očekává Informa světové tržby za hudbu kolem 28 miliard dolarů. Růst tržeb se obnoví v roce 2005 díky prodeji hudby na internetu, odhaduje Informa. „Hudební průmysl jde v tuto chvíli špatným směrem. Pokračující pokles hudebních tržeb ale určitě není nezvratný,“ uvedl analytik Informy Simon Dyson. Úspěch nových služeb stahování hudby z internetu potvrdil, že je prodej digitální hudby životaschopný.
Za světový pokles hudebních tržeb za poslední tři roky může podle analytiků pirátské stahování nahrávek a vypalování kopií. Dyson připomíná, že světové hudební koncerny zatím proti pirátskému stahování hudby nezasáhly dostatečně rozhodně. Mezi největší firmy z oboru patří ve světovém měřítku Universal Music, Sony Music, Warner Music, EMI a BMG ze skupiny Bertelsmann.
V poslední době se vyrojila řada možností, jak spotřebitelé mohou stahovat hudbu z internetu legálně. Zájem o tyto služby potvrdila například společnost Apple, jejíž program na stahování hudby iTunes je dokonce dostupný i ve verzi pracující v operačním systému Windows od konkurenčního Microsoftu.
Služba iTunes potvrdila, že spotřebitelé jsou ochotni za jednotlivé písničky z internetu zaplatit, připomněl Dyson. Dodal ale, že elektronický prodej hudby bude stále v menšině.
Informa předpovídá, že světový prodej hudby na internetu včetně prodeje kompaktních disků přes internetové stránky a stahovaných písniček dosáhne 3,9 miliardy dolarů v roce 2008. Loni tyto tržby činily 1,1 miliardy dolarů, připomněla agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.