Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hledá se čas na fotbal v TV

Redakce MAM14. 11. 2003

Český fotbal dělá pokroky v modernizaci ligových stadiónů a snaží se najít optimální termín pro začátky zápasů, aby přilákal do ochozů fanoušky. Je tomu tak i při utkáních vysílaných v televizi.
Rozhodující pro návštěvnost je většinou výkonnost týmů. Příkladem je Ostrava, jejíž střetnutí v úvodu letošního ročníku sledovalo šest až osm tisíc diváků a v posledních kolech byl stadión na Bazalech vyprodaný navzdory tomu, že zápas přenášely televizní kamery. Na druhé straně atraktivní přenosy konkurují návštěvnosti nižších soutěží.
Sobota nevyhovuje
Sobotní televizní přenosy brzy odpoledne nabízí Nova už druhým rokem, přesto se ukazují jako nevhodné. Kolidují se zápasy v nižších třídách a z různých důvodů je kritizuje i řada dalších fotbalových příznivců. Ve větších městech pak především početná obec chalupářů. “Jsme si toho vědomi, a proto hledáme optimální den i čas, ale zatím jsme vždy narazili na nějakou překážku,” říká Ivo Lubas, ředitel oddělení profesionálního fotbalu v Českomoravského fotbalového svazu.
Sledovanost sobotních zápasů je přitom údajně uspokojující. “Pohybuje se mezi čtyřmi a půl a šesti procenty. Požadované posunutí do času kolem 17. hodiny není možné kvůli přenosu hokejové extraligy,” vysvětluje Jan Kinda, ředitel společnosti STES, která je marketinkovým partnerem fotbalového svazu.
Komplikace přinášejí i další uvažované termíny. Někdejší páteční přenosy nejsou možné kvůli účasti českých mužstev v evropských pohárech – své zápasy hrají většinou ve středu a ve čtvrtek. Sobotní čas kolem dvacáté hodiny naráží na skladbu večerních televizních programů, které mají daleko vyšší sledovanost než fotbalová liga. Další alternativou je nedělní podvečer, hlavně ve měsících, kdy jsou kratší dny. “I o této možnosti s Novou jednáme, ale i ona má své představy a hlavně možnosti. Pro český fotbal od ní potřebujeme peníze, tak musíme její požadavky respektovat,” vysvětluje Lubas.
V pondělí od 16.40 přenáší fotbal Prima. Zápasy volí až jako druhá, teoreticky má tedy k dispozici méně atraktivní utkání. “Přitom sledovanost tohoto duelu je o něco vyšší než u sobotního střetnutí, zhruba kolem sedmi procent. Pro televizní diváky je to přijatelnější čas, ale opět se často dostáváme do kolize evropskými poháry, výběr zápasu se někdy dost zužuje,” komentuje Kinda.
Na jaře k zásadním změnám zřejmě nedojde. S televizními společnostmi se však bude uzavírat smlouva na příští ročník, v němž by mohly být některé novinky. “Vyzvali jsme kluby, aby se k problému vyjádřily. Hledání optimálního času pokračuje,” tvrdí Lubas.
První ohlasy prozrazují, že ideální čas přenosu míří k nedělnímu podvečeru, třeba i za umělého osvětlení. “V této době jsme zase ohraničeni zpravodajskými relacemi, ale jednání jsou teprve před námi. Není vyloučeno, že bude jen jeden přenos,” dodává ředitel společnosti STES.

Hospodářské noviny, 14.11.2003, autor: Jaroslav Pešta

×

Český Pop Idol odstartuje za měsíc

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 46. týden 2003

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více