Dva nápoje, dvě strategie

24. 11. 2003 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

TITULEK50: Dva nápoje, dvě strategie
Kvůli rostoucí obezitě dětí se společnost Coca-Cola rozhodla, že  všechny produkty, které nabízí, nebude přímo cílit na děti do 12 let. Toto rozhodnutí znamená, že společnost nebude používat reklamu během televizních pořadů pro děti a razantně omezí promoakce na podporu prodeje.
Communications director společnosti Coca-Cola Velká Británie Martin Norris říká, že spolupráce společnosti s licenční značkou Harry Potter bude probíhat nadále, protože čtení vede ke zvyšování gramotnosti.
Coca-Cola dále představila novou školní marketingovou koncepci pod názvem Model Guidelines for School Beverage Partnership. V tomto dokumentu společnost požaduje, aby se ve školách nabízelo více zdravějších nápojů, jako jsou džusy či voda.

MEZITITULEK: Pivní olympiáda
Myšlenkově opačným směrem, alespoň pokud za ně považujeme spojení sportu a alkoholu, míří pivní výrobce Heineken, který je oficiálním sponzorem Britské olympijské asociace (BOA). V březnu roku 2004 se proto na etiketách piv objeví logo BOA. V souvislosti s tímto sponzorstvím Heineken hodlá v příštím roce investovat 50 milionů eur.
Další změny se týkají samotného produktu. Holandské pivo Heineken v příštím roce změní objem plechovky z 500 ml na 440 ml. Heineken se chce tímto rozhodnutím zařadit do skupiny konkurenčních značek Kronenbourg a Stella Artois, které dodávají piva ve 440ml balení.
Plechovky s obsahem 500 ml společnost uvedla na začátku roku 2003 jako součást změny image piva. Marketingoví odborníci jsou tímto rozhodnutím poněkud překvapeni, neboť prvotní marketingový záměr, tedy prodávat pivo s větším objemem, vznikl s cílem odlišit se od ostatních konkurenčních značek. Marketingová ředitelka společnosti Heineken Leslie Meredith říká: „V žádném případě se nejedná o redukci obsahu, nýbrž jen o doplnění sortimentu.“ Celkově se předpokládá, že cena piva s objemem 440 ml bude nižší, než je dosavadní.
Heineken se ve Velké Británii poprvé představil v roce 1969 jako pivo s nižším obsahem alkoholu, tedy jako vhodná alternativa hořkým a silným pivům, které se ve Velké Británii těší velké oblibě.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení