Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Do mobilů se stále více prosazují hudba a televize

Redakce MAM4. 11. 2003

Poslouchání rádia či hraní jednoduchých her pomocí mobilního telefonu je už celkem běžnou záležitostí. Stále více výrobců proto plánuje výrobu telefonů, které umožní svým majitelům také sledovat televizi nebo vybrané hudební videoklipy, prohlížet internet či hrát hry jako na běžné herní konzoli.
Přes mobil se tak brzy bude moci stahovat hudba k běžnému poslechu, podobně jako z počítačů. Už nyní je sice možné stáhnout si do mobilu některé písničky či hudební motivy, ale pouze jako signál pro zvonění. A to navíc jenom u přístrojů, které to umožňují.
Obří hudební vydavatelství Warner Music a BMG v půli října oznámily, že využijí novou technologii norské firmy Beep Science, která umožní hudebním fanouškům stahovat si do svých mobilů oblíbené písničky.
Na vývoji nových technologií, které mají zlepšit schopnost mobilů pracovat s hudbou a obrazem, se dohodl také výrobce počítačových čipů Intel a hudební vydavatelství Sony Music.
Daleko ve vývoji mobilních telefonů, které umožňují sledovat televizi či poslouchat hudbu, je finská společnost Nokia. Její mobily s těmito schopnostmi se objeví na trhu ještě letos.
S videosekvencemi dokáže pracovat také mobilní telefon japonské firmy Mitsubishi, který má v sobě zabudovanou elegantní videokameru.
Hlavním limitujícím faktorem pro rozvoj multimediální komunikace však nejsou schopnosti výrobců mobilních telefonů. Největší problém tkví v omezených možnostech stávajících mobilních sítí v Evropě i Spojených státech.
Multimediální telefony se tak většinou neobejdou bez zařízení pro rychlé síťové připojení, nazývané EDGE. To sice využívá stávající sítě GSM, ale umožňuje dosáhnout úctyhodnou rychlost přenosu dat – v optimálním případě až kolem 500 kb za sekundu.
Jde o jakýsi mezistupeň mezi GSM a sítí třetí generace označovanou jako UMTS. Ta má umožnit ještě podstatně rychlejší přenos dat, což by jen pomohlo dalšímu rozvoji multimédií v mobilní telekomunikaci.

Hospodářské noviny, 4.11.2003, autor: (mav)

×

V boji o reklamní společnost DSM zůstávají čtyři firmy

Starší článek

Akreditace novinářů v Izraeli bude schvalovat tajná služba

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Maserati

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více