Francouzská mediální a telekomunikační společnost Vivendi Universal vykázala ve třetím čtvrtletí propad tržeb meziročně o 59 procent na 5,90 miliardy eur. Pokles odrážel nedávné rozsáhlé změny ve struktuře majetku skupiny včetně prodeje a oddělení celých divizí.
Dařilo se telekomunikační divizi Cegetel, nestačilo to však kompenzovat slabost v mediálních a zábavních aktivitách. Vivendi provozuje největší nahrávací společnost světa, francouzskou mobilní dvojku nebo hlavní francouzskou placenou televizi.
Za poslední rok společnost oddělila divizi odpadového hospodaření, energetiky a dopravy do společnosti Veolia Environment. Vydavatelství Vivendi Universal Publishing pak skupina prodala konglomerátu Lagardere. Po odečtení oddělených majetků klesly tržby o sedm procent.
Tržby Cegetelu stouply o šest procent. Příjmy hudební divize Universal Music naproti tomu spadly o 16 procent pod tlakem stahování nahrávek z internetu a výroby pirátských kompaktů.
Tržby placené televize Canal Plus klesly o 17 procent a divize her utrpěla propad o 54 procent. Příjmy filmové divize Vivendi Universal Entertainment rostly o jedno procento díky úspěchu filmů jako Seabiscuit nebo American Wedding (vystupující v Česku pod názvem Prci prci prcičky – svatba).
Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.