Britští učitelé podporují zákaz reklamy na nezdravé potraviny
Svaz britských učitelů vyslovil podporu návrhu zákona, který by v britské televizi zakázal v pořadech pro malé děti reklamu na potraviny s vysokým obsahem tuku, cukru nebo soli. Návrh zákona, který už projednává britský parlament, podpořily také závěry britského Sdružení spotřebitelů, podle jehož zjištění hrozí dětem poškození zdraví, pokud jedí pravidelně potraviny, které na ně výrobci zaměřují.
Sdružení spotřebitelů požádalo lékařku, specialistku na zdravou výživu, aby analyzovala potraviny, které by si sedmileté dítě mohlo vybrat na základě tvrzení obsažených v marketingových kampaní výrobců. Dr. Helen Crawleyová dospěla k závěru, že pokud by to takové dítě dělalo pravidelně, zvýšilo by pro svůj další život riziko obezity, kažení zubů, cukrovky, rakoviny a onemocnění srdce.
Podle tohoto zjištění obsahují potraviny pro děti často více cukru, soli či tuku než standardní výrobky pro dospělé. Podle dnešního listu The Times obsahuje například krabice Frosties Turbos, na níž firma Kellogg’s uvádí prospěšnost pro kostru a srdce, pětkrát více cukru než běžné Cornflakes od stejné firmy. Zástupci firem ale argumentují, že informace o obsahu na obalech uvádějí a že jejich výrobky mají tvořit součást dobře vyvážené stravy.
Britský Národní svaz učitelů (NUT) se rozhodl, že bude podporovat návrh zákona, který předložila poslankyně Debra Shipleyová jako svou poslaneckou iniciativu. Podle jejího názoru představuje typické narozeninové pohoštění v oblíbených rychlých bufetech více než činí celodenní doporučená dávka soli pro děti.
Její návrh podle úterního Guardianu již podporuje sto z více než 600 poslanců a 89 vlivných organizací včetně charit, které se zabývají podporou bojem proti srdečním chorobám a obezitě.
Podobné zprávy
Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe
